Přidáte se k nám?
Fourmaux poráží před Monte Rovanperu
Rallye National Hivernal du Dévoluy
Spolupráce Adriena Fourmauxe a stáje Hyundai začíná více než slibně. Francouzův premiérový start s týmem při soutěži Rallye Nationa Hvernal du Dévoluy totiž skončil vítězstvím. Nová posila jihokorejské značky porazila v náročných zimních podmínkách dokonce i dvojnásobného mistra světa Kalleho Rovanperu.
Ačkoli Rovanperä a Fourmaux byli jedinými účastníky s vozy vrcholné specifikace Rally1 a tím pádem vstupovali do podniku jako favorité, na začátku se věci vyvinuly nečekaně. Úvodní test totiž opanovali jiní jezdci - nejrychlejší byl Romain Dorche s Peugeotem 206 XS. Druhý Kévin Locatelli s Citroënem Saxo VTS ztratil 11,2 sekundy a třetí Pablo Sarrazin 12,7 sekundy. Pro devatenáctiletého syna bývalého pilota F1 nebo WRC Stéphana Sarrazina šlo o první vystoupení s vozem Citroën C3 Rally2. Fourmauxovi patřilo páté místo, Rovanperovi dokonce až sedmé.
Od druhé rychlostní zkoušky už se ale jelo v očekávaných kolejích. Zvítězil totiž Fourmaux před Rovanperou. Dvojice se posunula také na druhou pozici v průběžném pořadí, kde ji dělilo 22,9 sekundy. Zbytek soutěže se nesl ve znamení přetahované mezi těmito jezdci - oba ovládli čtyři "erzety". Po celou dobu ovšem držel vedení Fourmaux, který nakonec zvítězil s náskokem 15,5 sekundy před závodníkem Toyoty. Nejvíce se Rovanperä ke svému francouzskému konkurentovi přiblížil na předposledním testu, po kterém své manko stáhl na 9,5 vteřiny.
Ačkoli musel Rovanperä skousnout porážku, nijak zvlášť ji neprožíval. Fin totiž vstupoval do soutěže s jiným hlavním cílem. "Zvládli jsme otestovat spoustu věcí před Rallye Monte Carlo. Doufejme tedy, že jsme připraveni na novou sezonu," pochvaloval si jezdec, který se příští rok vrací do sestavy Toyoty "na plný úvazek".
Jak již říká Rovanperä, Rallye National Hivernal du Dévoluy posloužila jemu i Fourmauxovi jako příprava na lednovou Rallye Monte Carlo, která novou sezonu WRC otevře. Jelo se totiž v podobných podmínkách a dokonce na podobném povrchu. Soutěž se konala na sněhu a blátě, poslední dvě sobotní "ertezy" se jely po setmění a také trasy byly velmi podobné těm, které na posádky čekají v Monte Carlu. Vždyť obec Dévoluy se nachází jenom kousek od Gap, které bude centrem úvodního podniku WRC.
Nešlo ale jenom o podobné podmínky. Fourmaux i Rovanperä si totiž mohli poprvé v ostrém tempu vyzkoušet novou specifikaci speciálů Rally1. Jejich součástí už příští rok nebude hybridní jednotka a rovněž budou vybaveny menším restriktorem. Dvojice jezdců mistrovství světa ve Francii otestovala také nové pneumatiky Hankook. Tato značka nahradí od příštího roku v roli výhradního dodavatele Pirelli. Rovanperä s Fourmauxem tak nasbírali spoustu cenných dat nejenom pro sebe, ale také pro celé své týmy.
Na stupně vítězů se dostal také Jonathan Hirschi s Citroënem C3. Dvojnásobný rallyeový mistr Švýcarska a současně osminásobný účastník 24 hodin Le Mans se umístil jako nejlepší jezdec s vozem specifikace Rally2.
K celkovému bronzu ovšem původně směřoval Matthieu Margaillan se Škodou Fabia RS Rally2. Letošnímu šotolinovému šampionovi Francie patřila třetí příčka po sobotní etapě, v neděli ale ztratil a propadl se až na pátou pozici. Dostal se před něj mimo jiné také Mattéo Chatillon s Toyotou GR Yaris Rally2, který obsadil čtvrté místo.
Pro "rychlíky" z úvodu nakonec soutěž příliš dobře nedopadla. Romaina Dorcheho vyřadila v neděli technická závada a Pablo Sarrazin havaroval již na druhé rychlostní zkoušce. Kévin Locatelli se umístil na 41. pozici.
Se jménem Pabla Sarrazina se budou fanoušci elitních rallyeových závodů od příštího roku setkávat častěji. Mladý Francouz totiž v sezoně 2025 pojede kategorii WRC 2 za tým Iron Lynx.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Hyundai Motorsport
Komentáře ke článku