Přidáte se k nám?
Výroba Škody Auto v roce 2019
Poprvé vyprodukovala v ČR více než 900 000 vozů
Škoda Auto v roce 2019 poprvé ve své dosavadní historii ve svých závodech v Mladé Boleslavi a v Kvasinách vyrobila více než 900 000 vozů. S celkem 910 000 vyrobenými vozy o 2,25 % překročila výsledek předchozího roku (2018: 890 000).
V roce 2020, kdy automobilka slaví 125. výročí od založení, vykročí Škoda Auto do nové éry. V závodě v Mladé Boleslavi se rozjede sériová výroba prvního modelu značky Škoda na bázi modulární elektrifikované platformy MEB koncernu Volkswagen. Do roku 2025 bude společnost Škoda Auto do rozvoje alternativních technologií pohonu a nových služeb mobility investovat dvě miliardy eur.
Ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi společnost Škoda Auto v roce 2019 vyrobila celkem zhruba 590 000 vozů. Jen bestseller značky Octavia sjel z linky v počtu 260 000 exemplářů a koncem října naběhla výroba čtvrté generace. Dále zde sjíždějí z linky modelové řady Fabia, Scala, Kamiq a Karoq. Automobilka v Mladé Boleslavi kromě toho vyrobila také 570 000 motorů a 570 000 převodovek typů MQ 200 a MQ 100, 4000 akumulátorů a více než 2 312 000 náprav.
V nové lakovně, která zahájila svůj provoz v srpnu 2019, se nalakuje ročně až 168 000 karoserií. Kapacita hlavního výrobního závodu tak činí celkem 812 000 vozů ročně. Škoda Auto do novostavby investovala 219,6 milionu eur a vytvořila více než 650 nových pracovních míst. Jedná se o jedno z nejmodernějších a nejekologičtějších zařízení svého druhu v Evropě.
Závod v Kvasinách v uplynulých letech zažil největší modernizaci a rozšíření v celé své více než 85leté historii. Škoda Auto v tomto závodě vyrábí velké SUV Kodiaq, kompaktní SUV Karoq a svůj vrcholný model Superb, a to včetně varianty Superb iV s plug-in-hybridním pohonem. První elektrifikovaný sériový model v historii automobilky se vyrábí na stejné lince jako varianty modelu Superb poháněné pouze spalovacím motorem. Do nezbytných úprav výrobních procesů automobilka investovala celkem 12 milionů eur. Výroba Superbu iV začala v září 2019.
Třetí výrobní závod ve Vrchlabí v loňském roce závod oslavil 155. výročí svého založení v roce 1864, výrobním závodem značky Škoda je od roku 1946. Zprvu se zde vyráběly automobily, v roce 2012 ale automobilka v rámci rozsáhlé transformace závod na výrobu vozů přestavěla na vysoce moderní závod na výrobu komponent. V roce 2019 zde zhruba 1000 zaměstnanců vyrobilo 556 000 automatických dvouspojkových převodovek typu DQ 200, které se používají v modelech značky Škoda i ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen.
Škoda Auto - výroba v ČR v roce 2019
Automobily | 910 000 |
Motory | 570 000 |
Nápravy | 2 312 000 |
Karoserie | 168 000 |
Baterie | 4000 |
Převodovky | 1 126 000 |
z toho DQ 200 | 556 000 |
z toho MQ 200, MQ 100 | 570 000 |
Značka Škoda je aktivní na více než 100 trzích celého světa, největším jejím trhem je Čína. Ve své domovské zemi České republice patří společnost Škoda Auto mezi největší zaměstnavatele a její produkty představují zhruba 9 % celkového vývozu země.
Automobilka řadu let investuje do budování infrastruktury v regionech, v nichž má své výrobní závody, a podporuje projekty zaměřené na trvalé zlepšení kvality života v těchto oblastech. Přitom úzce spolupracuje s partnery z oblastí politiky, samosprávy a občanské společnosti. Pro Mladou Boleslav založila automobilka v roce 2018 Nadační fond, do něhož vložila počáteční kapitál ve výši zhruba 30 milionů eur. Peníze z fondu byly čerpány například na nové vybavení místní nemocnice nebo na službu sdílení jízdních kol Rekola.
Komentáře ke článku