Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Přes tři čtvrtě milionu nových Škodovek

Přes tři čtvrtě milionu nových Škodovek

Značka loni vyrobila okolo 888 000 vozů

888 000. To je zaokrouhlený počet vozů, které v roce 2023 sjely z linek výrobních závodů společnosti Škoda Auto. Kromě toho dali zaměstnanci mladoboleslavské značky dohromady také 469 935 motorů, 1 736 355 náprav, 147 625 bateriových systémů pro vozy s plug-in hybridem, 165 606 bateriových systémů platformy MEB pro elektromobily a 1 035 087 převodovek.

„V uplynulém roce jsme celosvětově vyrobili více než 888 000 vozů značky Škoda, což dokazuje naši schopnost rychle a pružně se přizpůsobit dynamicky se měnícímu geopoliticky náročnému prostředí. Tento úspěch odráží náš závazek vůči zákazníkům, značce Škoda a koncernu,“
říká Andreas Dick, který zastupuje v představenstvu společnosti oblast výroby a logistiky.

Není překvapením, že zásadní podíl na počtu vyrobených vozů má největší z trojice tří českých závodů v Mladé Boleslavi. Zde došlo během loňského roku k vytvoření asi 556 000 vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé.

V hlavním závodě vzniklo i velké množství dalších dílů. Mezi ně patří všechny nápravy, manuální převodovky a motory EA211, které se montují i do vozů dalších značek koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi se vyrobily i všechny bateriové systémy – jak pro elektrické vozy založené na platformě MEB, tak pro vozidla s plug-in hybridním pohonem.

Letos má být výroba v Mladé Boleslavi ještě intenzivnější. V prosinci totiž byla spuštěna druhá montážní linka, díky které se kapacita výroby zvýší o 50 % na 1 500 kusů denně. Rovněž zde dostanou větší prostor elektromobily. Místo jim uvolní modely Octavia, jejichž výroba se od léta přesune do Kvasin. Výroba Superbu pak zase přejde z Kvasin do Bratislavy.

V Mladé Boleslavi dostanou více prostoru elektromobily. Foto: Škoda Auto


V Kvasinách se letos vyrobilo 225 000 vozů modelů Karoq, Kodiaq, Superb a Superb iV. Ve Vrchlabí se věnovali automatickým převodovkám s přímým řazením. Z dílen tohoto závodu jich letos vzešlo celkem 686 066. Ty se použily jak ve vozech Škoda, tak u ostatních značek z koncernu.

Kromě Česka se pracovalo i v zahraničí. V bratislavském závodě značky Volkswagen bylo vytvořeno přes 36 000 kusů SUV modelu Škoda Karoq a také prvních několik set vozů nového Superbu. V bratislavském závodě Škoda Auto rovněž zodpovídala za kompletní vývoj vozů Škoda Superb a Volkswagen Passat. Dělo se tak v rámci projektu Beta+, jehož hlavním smyslem je využití synergií ve výrobní síti a další zvýšení efektivity.

Ukrajinský závod Eurocar v obci Solomonovo vyrobil 2 580 vozů z částečně rozložených sad SKD dovážených z českých výrobních závodů. Na území Číny vzniklo přibližně 18 500 vozů ve výrobnách v Čchang-ša, Nankingu, Ning-po a I-čengu. Šlo o modely Kodiaq, Kodiaq GT, Kamiq, Kamiq GT, Superb, Octavia, Octavia Pro nebo Karoq. V Indii se vyrobilo více než 52 000 vozů. Zatímco ze závodu v Púně se vydalo na silnice 48 000 kusů lokálně vyvinutých modelů Kushaq a Slavia, v případě závodu v Aurangábádu jich bylo přibližně 4 400. Šlo buďto o Superb, Octavii nebo Kodiaq.

Pokračující internacionalizace



V loňském roce Škoda rovněž pokračovala ve své strategii internacionalizace. To zahrnovalo mimo jiné vstup na dva nové trhy. Zatímco v září expandovala do Vietnamu, v říjnu se vrátila do Kazachstánu.

Značka se rovněž soustředí rozvoji svých aktivit v Indii, kde chce v roce 2024 oslovit ještě více zákazníků. S cílem dalšího využití regionálních synergií otevřela loni v říjnu v Púně nové centrum pro expedici komponentů. To bude od letoška plnit úlohu logistického centra pro plně rozložené sady CKD modelů Kushaq a Slavia. Ty se budou vyvážet do Vietnamu. Tato země patří do Sdružení národů jihovýchodní Asie, kde Škoda vede skupinu značek Brand Group Core.

Škoda Auto letos vstoupila na vietnamský trh. Foto: Škoda Auto


„Naše nedávné vstupy na nové trhy a přidání lokálních výrobních závodů představují klíčové kroky v rozšiřování našich globálních výrobních kapacit. Rád bych poděkoval všem svým kolegům za jejich obrovské nasazení a týmovou práci,“
vysvětluje Dick.

Logistické centrum se již dočkalo jednoho ocenění. V prosinci totiž jako první v Indii obdrželo certifikát Indian Green Building Council za zelenou budovu. Certifikace podtrhuje dodržování zásad ekologické výstavby, která se zaměřuje na úsporu vody, energetickou účinnost, ochranu přírodních zdrojů, snižování množství odpadu a poskytování zdravějších prostor pro zaměstnance.

Zdroj: Škoda Auto, úvodní foto: Škoda Auto

Komentáře ke článku