Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Rozdělovací modul místo diferenciálu

Rozdělovací modul místo diferenciálu

Opel Insignia GSi přijde do ČR v dubnu

Opel oznámil, že nová Insignia GSi se po své lednové bruselské premiéře objeví v dubnu rovněž na českém trhu.

Bude dodávána s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 169 kW/230 koní, přenášeným přes devítistupňovou automatickou převodovku na všechna kola prostřednictvím systému Twinster. Podle metodiky NEDC činí spotřeba ve městě 8,9 l/100 km, mimo obec 5,8-5,9 l/100 km a kombinovaná 6,9-7,0 l/100 km. Emise CO2 nemají překročit úroveň 161-163 g/km. V případě normy WLTP dosahuje kombinovaná spotřeba 8,3-8,8 l/100 km, emise CO2 pak 193-205 g/km. 

Opel Insignia GSi se v České republice začne prodávat v dubnu

U zmíněné technologie Twinster zcela odpadá mechanické propojení zadních kol. Namísto konvenčního diferenciálu je vzadu rozdělovací modul s dvojicí elektronicky ovládaných spojek. Ve zlomcích sekundy se spíná pravá či levá a točivý moment tak míří – vektoruje - ke kolu s lepší trakcí či tam, kde je to žádoucí v zájmu maximální jízdní dynamiky a stability.

Standardně je použit mechatronický podvozek FlexRide, který dokáže měnit charakteristiku tlumičů pérování i řízení podle vnějších podmínek. Řidič může navolit režimy podvozku a řízení Standard, Tour, Sport a Competition. Dvojitým zmáčknutím tlačítka ESP off se stabilizace zcela deaktivuje.

Insignia GSi je jako vůbec první Opel vybavena elektrohydraulickým posilovačem brzd eBoost. Garantuje rychlejší náběh brzdného tlaku a šofér má za všech okolností konzistentní pocit z odezvy pedálu brzdy.

Komentáře ke článku