Přidáte se k nám?
Opel testuje automatizovanou jízdu
Ke zkouškám slouží prototyp na bázi Insignie
Na testovací dráze zkušebního centra automobilky Opel v německém Dudenhofenu se uskutečnila finální prezentace projektu Ko-HAF (Kooperatives hochautomatisiertes Fahren). Prototyp na bázi modelu Insignia během ní dokazoval funkčnost systémů kooperativní vysoce automatizované jízdy.
Takto vybavený vůz nemusí řidič stále kontrolovat, ale na výzvu musí být schopen v předepsaném časovém intervalu převzít řízení. Automobil je proto schopen „vidět“ daleko dopředu, což mu umožňuje celý komplex senzorů a čidel.
Informace o aktuálních jízdních podmínkách (například o dopravních zácpách, opravách daných úseků nebo nehodách na trase) jsou zasílány centrálnímu zabezpečovacímu serveru. Zde se rychle třídí a vyhodnocují, takže další zapojená vozidla získávají včas potřebná data pro automatizovanou jízdu. Jde o jakýsi „umělý horizont“, který dává ucelený obraz o dopravní situaci.
Opel se v programu Ko-HAF soustředil na zpracování a digitalizaci map a proces přechodu vozu z automatizované jízdy do režimu ovládání řidičem. Jeho konstruktéři navrhli architekturu, rozhraní a protokoly zabezpečovacího serveru. Zabývali se rovněž algoritmy pro vizuální mapování a lokalizaci, které jsou propojeny s informacemi z digitálních map na palubě vozu, se senzory pohybu a s družicovou navigací GNSS (Global Navigation Satellite System).
Komentáře ke článku