Přidáte se k nám?
Audi začíná prodávat napůl elektrický sedan
Plug-in hybridní A6 55 TFSIe Quattro
Automobilka Audi vyrábí plug-in hybridy již několik let a původně nesly označení e-tron. Nyní ale přichází další stupeň elektrifikace, která začala tím, že e-tron už patří jen elektromobilům. Plug-in hybridy, které jsou jen napůl elektromobily, dostaly jednoduché označení.
Jelikož jejich základem jsou motory TFSI, nesou i plug-in hybridy toto jméno. Pouze za tuto zkratku přibylo písmeno e, které ukazuje na elektromotor. Číslo před zkratkou TFSIe pak značí výkonovou variantu, stejně jako u ostatních motorizací značky Audi.
V dohledné době bude Audi prodávat pět modelů s motorizací TFSIe. Půjde o řady A6, A7, A8, Q5 a Q7. Zatímco Audi Q5 55 TFSIe Quattro se již prodává, teď automobilka začala v Německu nabízet i sedan A6 55 TFSIe Quattro.
Jak je běžné u plug-in hybridů, spojuje hospodárnost a sportovní svezení. Při cestách s lehkou nohou například do práce a zpět se dá jezdit jen na elektřinu, na kterou tento sedan ujede až 53 kilometrů podle metodiky WLTP. Kapacita akumulátorů je 14,1 kWh a podle automobilky i tak zůstává dobře využitelný zavazadlový prostor.
Normovaná spotřeba paliva pak je 1,9-2,1 l/100 km. Převedeno na emise CO2 to vychází na 43-47 g/km, takže s jakoukoliv výbavou existuje nárok na značku EL.
Pod kapotou se ale celkem skrývá 367 koní, což je vysoko nad průměrem plug-in hybridů. Ty se výkonově nejčastěji pohybují mezi 200-250 koňmi. Zážehový čtyřválec 2,0 TFSI totiž má výkon 185 kW a elektromotor, uložený ve skříni sedmistupňové převodovky S-tronic, 105 kW. Nejvyšší výkon hybridního systému tak je 270 kW.
Díky těmto parametrům zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a rozjede se až na 250 km/h. Je ale jasné, že při plném využití dynamiky se nedosáhne udávaných hodnot spotřeby. Těchto parametrů vůz dosáhne pouze v hybridním režimu, kdy je samozřejmě spotřeba vyšší.
Je možné volit mezi dvěma hybridními módy, přičemž jeden má za cíl využít energii v akumulátoru a druhý ji udržet pro pozdější použití v režimu EV, kdy auto jede čistě na elektřinu. V tomto nejúspornějším režimu je maximální rychlost omezena na 135 km/h, takže vyžaduje jízdu s lehčí nohou.
Audi A6 55 TFSIe Quattro má, jak už název napovídá, standardně pohon všech kol. Sportovní charakter dotváří také paket S-line. Ve výbavě pak jsou například sportovní sedačky, devatenáctipalcová kola, červené brzdové třmeny, full LED světlomety Matrix, čtyřzónová klimatizace a mnoho dalších prvků.
V Česku bude možné tento sedan vyšší střední třídy objednávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2019. Oficiální cenu zatím neznáme. V Německu stojí necelých 70 000 eur, což odpovídá přiblžně 1,8 milionu korun. Lze tedy předpokládat, že i u nás bude cena začínat okolo této hodnoty.
Komentáře ke článku