Přidáte se k nám?
Audi A6 + Q8
Prémiové vozy vyšší střední třídy na český trh
Automobilka Audi v posledních měsících hodně ztratila ze svého postavení. Její modelová nabídka je v konkurenci německých prémiových značek nejstarší. To by se ale mělo rychle změnit. Audi přichází s největší modelovou ofenzivou ve své historii.
Letos už přišly do prodeje nové generace modelů A8 a A7 Sportback. Nyní přicházejí současně dva klíčové modely - další generace A6 (sedan už je v prodeji, kombi Avant bude od poloviny srpna) a zcela nový Q8, reagující na rostoucí oblibu vozů SUV kupé. Modelová řada A6 je dlouhodobě nejúspěšnější na českém trhu, až vloni ji předstihla velká SUV Q7. Jde tedy o vozy přicházející do nejdůležitějších segmentů z hlediska značky Audi. Ještě letos přijdou do prodeje také A1 Sportback, další generace Q3 a zcela nový model e-tron, první s čistě elektrickým pohonem. Tento přísun novinek, který znamená mimořádnou zátěž i pro prodejce, bude pokračovat i v roce 2019.
Audi A6
Modelová řada A6 nabízí vozy vyšší střední třídy určené především pro majitele a manažery velkých firem, kteří vyznávají luxus, ale své auto rádi řídí sami. Osmá generace přichází s poměrně konzervativním designem s ostře řezanými liniemi. Výraz vozu je dán standardně používanými LED světlomety (v nejvyšší úrovni HD Matrix LED se 32 segmenty). Nová generace kombi Avant se svým pojetím hodně blíží oblíbenému stylu Shooting Brake.
Interiér vychází ze stejného konceptu, jaký už byl uveden v nových vozech A8 a A7 Sportback, se dvěma velkými HD displeji a způsobem ovládání orientovaném na uživatele chytrých telefonů. Také řada A6 už je s pěti radary, LiDarem a kamerami připravena na autonomní jízdu - jakmile ji legislativa umožní.
Po technické stránce Audi A6 nabízí dynamické řízení všech kol a čtyři varianty podvozku - základní s ocelovými pružinami, sníženou sportovní, s adaptivními nastavitelnými tlumiči a adaptivním vzduchovým pérováním.
Všechny pohonné jednotky používají systém mild-hybridního pohonu (MHEV) s motor-generátorem BAS pro rekuperaci kinetické energie nebo pro zvyšování výkonnostních parametrů spalovacího motoru. Pro všechny verze s motory V6 se dodává pohon všech kol quattro, v kombinaci se zážehovými motory ve verzi quattro ultra. Převodovka je výhradně automatická.
Cena začíná na 1 545 900 Kč za verzi 45 TDI quattro s motorem V6/170 kW (231 k). Alternativou zatím je jen výkonová verze 50 TDI quattro s 210 kW (286 k). Verze Avant je o 67 000 Kč dražší. Základní čtyřválec 2,0 l 40 TDI/150 kW (201 k) i zážehový 55 TFSI, tj. V6 3,0 l 250 kW (340 k), přijdou až v roce 2019. Audi pro A6 nabízí dvě sady doplňkových výbav se zvýhodněnou cenou Gravity a Space, přičemž se předpokládá, že většina kupujících bude volit paket Gravity. Audi A6 se dodává se čtyřletou zárukou (resp. 120 000 km).
Audi Q8
Zcela nový model v nabídce Audi reaguje na rostoucí zájem kupujících o velká SUV kupé. Na rozdíl od konkurence byl Q8 vyvíjen od počátku jako samostatný model a ne jako úprava stávajícího Q7, takže má i poněkud jiné proporce (je kratší a nižší, ale širší, s bezrámovými bočními okny). Proti konkurenci vyniká velkým zavazadlovým prostorem o objemu 605 l, po sklopení zadních sedadel 1755 l.
Podoba vozu s nově pojatou mřížkou chladiče je demonstrací robustnosti a síly. Standardem jsou hlavní světlomety LED. Interiér je opět řešen stejně jako v A8, A7 Sportback a A6/A6 Avant se směřováním k přechodu na hlasové ovládání.
Na přání se dodává i řízení všech kol. Podvozek používá ocelové pružiny s upravitelnou tuhostí nebo dvě verze vzduchového pérování, a to komfortní nebo sportovní, v obou případech s možností nastavení světlé výšky. Také pro Q8 všechny pohonné jednotky využívají systém MHEV.
Při zahájení prodeje je k dispozici jen verze 50 TDI quattro s motorem V6 3,0 l/210 kW (286 k), se základní cenou 1 945 900 Kč (vč. DPH) a zárukou 4 roky/120 000 km.
K oběma vozům se brzy vrátíme podrobným popisem.
Komentáře ke článku