Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Hyundai Ioniq dostal facelift

Hyundai Ioniq dostal facelift

Zatím pouze ve verzích Hybrid a Plug-in

Hyundai Ioniq, první auto, které bylo od počátku vyvíjené ve třech elektrifikovaných verzích současně, prošlo modernizací. Hyundai o tom mluví jako o nové generaci Ioniqu, ale ve skutečnosti se jedná pouze o facelift. Ten se týká zatím verzí Hybrid a Plug-in . Kromě pozměněného designu zvenku i zevnitř přinese i nějaké technické novinky. Na omlazený Ioniq Electric, tedy plně elektrickou verzi, si budeme muset ještě počkat. 

Asi nejvýraznější změnu nalezneme v interiéru. Zcela nová je palubní deska, které dominuje displej o úhlopříčce 10,25“ s novým infotainmentem. Na něm mají být k dispozici telematické služby Bluelink. Co nového ale přinesou, to zatím zůstává nezodpovězeno. Už současná verze hybridních Ioniqů poměrně přehledně ukazuje, v jakém režimu vůz jede a kam směřuje tok energie.

V interiéru ještě zůstaneme a zaměříme se na ovládání. Nově by i obě hybridní verze měly dostat nastavitelnou sílu rekuperace energie pomocí pádel pod volantem, jak už to známe z verze Electric. Kromě toho by měl Ioniq z modelu Kona převzít i systém ovládání pomocí jednoho pedálu. Hyundai navíc mluví i o jakési funkci „režim jízdy v zelené zóně“ (GDM: Green-zone Drive Mode), který ve stanovených oblastech využívá k pohonu ve větší míře elektromotor namísto spalovacího motoru. Podle Hyundaie má být Ioniq první auto na světě s touto funkcí, ale tlačítko EV, po jehož zmáčknutí hybrid preferuje jízdu na elektřinu, je u hybridů poměrně běžné. Uvidíme, jestli skutečně nová funkce bude chytřejší než dosud známé systémy. Každopádně u současné verze Ioniq Hybridu není k dispozici ani tlačítko EV, takže už to by byl posun dopředu.

Zvenku je nějvětší změnou nová maska chladiče spolu s jiným předním nárazníkem, předními světlomety a odlišnou grafikou koncových svítilen. Jiný je i design litých kol, která se zdají být navržená s větším důrazem na aerodynamiku. Ke stávajícím barvám karoserie, ze kterých bylo možné dosud vybírat, pak přibyly tři nové odstíny – Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand. Jejich počet tak vzrostl na celkových osm. 

Konkrétnější technické detaily, například o kapacitě baterií, zatím nejsou známy. Ale proslýchá se, že Ioniq Electric by měl dostat větší baterii, pravděpodobně 39,2 kWh, tedy shodnou se slabší verzí vozu Hyundai Kona Electric. Jestli ale v tomto směru budou vylepšeny i hybridní verze, to zatím zůstává neznámou.

Komentáře ke článku