Přidáte se k nám?
Hyundai Ioniq dostal facelift
Zatím pouze ve verzích Hybrid a Plug-in
Hyundai Ioniq, první auto, které bylo od počátku vyvíjené ve třech elektrifikovaných verzích současně, prošlo modernizací. Hyundai o tom mluví jako o nové generaci Ioniqu, ale ve skutečnosti se jedná pouze o facelift. Ten se týká zatím verzí Hybrid a Plug-in . Kromě pozměněného designu zvenku i zevnitř přinese i nějaké technické novinky. Na omlazený Ioniq Electric, tedy plně elektrickou verzi, si budeme muset ještě počkat.
Asi nejvýraznější změnu nalezneme v interiéru. Zcela nová je palubní deska, které dominuje displej o úhlopříčce 10,25“ s novým infotainmentem. Na něm mají být k dispozici telematické služby Bluelink. Co nového ale přinesou, to zatím zůstává nezodpovězeno. Už současná verze hybridních Ioniqů poměrně přehledně ukazuje, v jakém režimu vůz jede a kam směřuje tok energie.
V interiéru ještě zůstaneme a zaměříme se na ovládání. Nově by i obě hybridní verze měly dostat nastavitelnou sílu rekuperace energie pomocí pádel pod volantem, jak už to známe z verze Electric. Kromě toho by měl Ioniq z modelu Kona převzít i systém ovládání pomocí jednoho pedálu. Hyundai navíc mluví i o jakési funkci „režim jízdy v zelené zóně“ (GDM: Green-zone Drive Mode), který ve stanovených oblastech využívá k pohonu ve větší míře elektromotor namísto spalovacího motoru. Podle Hyundaie má být Ioniq první auto na světě s touto funkcí, ale tlačítko EV, po jehož zmáčknutí hybrid preferuje jízdu na elektřinu, je u hybridů poměrně běžné. Uvidíme, jestli skutečně nová funkce bude chytřejší než dosud známé systémy. Každopádně u současné verze Ioniq Hybridu není k dispozici ani tlačítko EV, takže už to by byl posun dopředu.
Zvenku je nějvětší změnou nová maska chladiče spolu s jiným předním nárazníkem, předními světlomety a odlišnou grafikou koncových svítilen. Jiný je i design litých kol, která se zdají být navržená s větším důrazem na aerodynamiku. Ke stávajícím barvám karoserie, ze kterých bylo možné dosud vybírat, pak přibyly tři nové odstíny – Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand. Jejich počet tak vzrostl na celkových osm.
Konkrétnější technické detaily, například o kapacitě baterií, zatím nejsou známy. Ale proslýchá se, že Ioniq Electric by měl dostat větší baterii, pravděpodobně 39,2 kWh, tedy shodnou se slabší verzí vozu Hyundai Kona Electric. Jestli ale v tomto směru budou vylepšeny i hybridní verze, to zatím zůstává neznámou.
Komentáře ke článku