Přidáte se k nám?
Hyundai Ioniq Mobile Charger
Pojízdná nabíjecí stanice
Když vám dojde benzin nebo nafta, stačí dovézt pár litrů v kanystru a můžete většinou pokračovat dále. U elektromobilu to tak jednoduché není a navíc vzhledem ke kratšímu dojezdu je pravděpodobnější, že řidič zůstane stát s prázdnou baterií. V Německu ale ADAC ve spolupráci s Hyundaiem testuje zajímavé řešení.
V pilotním projektu, který byl spuštěn ve spolupráci s ADAC Service GmbH, jsou v Hamburku a Duisburgu provozovány dva elektromobily Hyundai Ioniq Electric jako tzv. mobilní nabíječky. Vybité elektromobily tak mohou být zásobeny potřebnou elektrickou energií přímo v terénu.
Elektromobil s vybitým akumulátorem se nesmí tlačit na velkou vzdálenost, ani odtáhnout na tyči. Pomocí nabíjecího vozidla Hyundai Ioniq Mobile Charger se prázdné akumulátory znovu nabijí na místě. Nová služba je určena nejen pro členy autoklubu ADAC. Jedná se o lokálně omezenou asistenční službu, provozovanou na zakázku výrobců.
Ioniq Mobile Charger pracuje v režimu nabíjení V2V (Vehicle to Vehicle). Ze svých akumulátorů dodává elektrickou energii do vybitého vozidla. Nabízí nejvyšší výkon nabíjení 20 kW, díky čemuž vybitý elektromobil obdrží během 15 minut dostatek energie pro dojezd na vzdálenost asi 25 kilometrů, což postačuje k dosažení nejbližší nabíjecí stanice. Ioniq Mobile Charger přitom používá zásuvku CCS (Combined Charging System), která byla Evropskou unií stanovena jako standardní pro rychlé nabíjení.
Samotný Ioniq Mobile Charger je během nabíjení chráněn před vybitím po nabíjecím procesu. Proces nabíjení se automaticky přeruší, pokud stav nabití dárcovského vozidla klesne pod 30 %. Tento případ by však neměl nastat, protože to má se zcela nabitými akumulátory dojezd zhruba 280 kilometrů, takže po poskytnutí nabíjecí pomoci může v ideálním případě ujet vždy ještě 100 kilometrů.
V provozu je již třetí Ioniq Mobile Charger. Má ho ve svém vozovém parku Autohaus Sangl ve městě Landsberg am Lech má ve svém vozovém parku jednu pojízdnou nabíjecí stanici. Má svůj důvod, protože firma prodala v závěru uplynulého roku již 500. Ioniq Electric. Většina zákazníků přitom pochází z okolních vesnic.
Zmíněný nabíjecí vůz plnil loni v říjnu dokonce oficiální misi a doprovázel Road to Paris. Při soutěži o nejdelší dojezd z Frankfurtu až do Paříže s tehdy novým modelem Kona Electric, nemusel však poskytovat žádnou pomoc v nouzi. Vítězný tým překonal na jedno nabití 506 kilometrů a dojel bez problémů do cíle. Hyundai Kona Electric s průměrnou rychlostí jízdy 75 km/h navíc ani nebyl překážkou v provozu.
Komentáře ke článku