Přidáte se k nám?
Test Toyoty C-HR Hybrid
Sportovně střižený a úsporný městský crossover
Toyota C-HR je malý crossover, který zaujme sportovně střiženou karoserií. Díky ní je něčím mezi SUV a kupé, což podtrhují například kliky zadních dveří, které jsou schované v rozích dveří. Auto tak na první pohled vypadá jako třídveřové.
Po usednutí za volant bylo příjemným překvapením, že to není jen o vnějším designu. Přední sedačky mají výborné boční vedení a lze je tedy označit za sportovní. V zatáčkách dobře drží těla posádky a svižnému průjezdu pomáhá i podvozek. Ten je sice tvrdší, takže komfort trochu utrpěl, ale auto se ani při větší světlé výšce a vyšší karoserii nijak výrazně nenaklání a dobře drží stopu v zatáčkách. V tomto směru je tedy radost Toyotu C-HR řídit. Zde ale také sportovní vlastnosti končí.
Hybridní verze nemá zrovna malý výkon. Atmosférická osmnáctistovka má téměř 100 koní a maximální výkon hybridního systému je dokonce 122 koní, což na auto této velikosti vůbec není špatné. Přesto ale dynamika není nijak oslňující. Z nuly na cca 50 km/h je ještě poměrně dobrá, takže svižnější pohyb ve městě celkem zvládá, ale se vzrůstající rychlostí je čím dál vlažnější, pravděpodobně kvůli převodovce e-CVT. Nejde sice o klasické CVT, nýbrž planetovou převodovku, která kombinuje pohony, ale projev spalovacího motoru je stejný jako u variátoru. Ten způsobuje i specifický zvuk, protože motor je vytočený v konstantních otáčkách a rychlost stoupá změnou převodu. To také sportovně založené řidiče nepotěší.
Hybrid s převodovkou e-CVT ovšem nemá sportovní ambice. Hlavním cílem je snížení spotřeby a emisí. A to umí zvláště tam, kde auto nedosahuje vysokých rychlostí a tempo jízdy není konstantní. Zejména to platí o městském provozu nebo okreskách se spoustou vesnic a zatáček. Test probíhal ještě v zimních teplotách a při krátkých jízdách po městě se studeným startem ukazoval palubní počítač vysoká čísla i přes 10 litrů/100 km. Při delších jízdách po městě ale naopak bývala spotřeba nejčastěji mezi 2,5-3,5 l/100 km.
Na okreskách se dá jezdit okolo 4 litrů/100 km a s lehčí nohou i pod touto hranicí. Naopak se zvyšující se rychlostí začíná spotřeba stoupat poměrně prudce. Na dálnici už si řekne o cca šest a půl litru a dále to jde čím dál strměji. Takže na rychlé dálniční přesuny napříč Německem hybridní Toyota C-HR rozhodně vhodná není. Skutečná spotřeba podle tankování vyšla i v zimních podmínkách na 5,84 l/100 km.
Vnější rozměry odpovídají kompaktnímu hatchbacku, ale uvnitř je, kvůli karoserii tvarované trochu jako kupé, o něco méně místa než v jeho běžné podobě. Zavazadlový prostor základním objemem odpovídá kompaktním hatchbackům, ale pokud jej naložíme až "po střechu", je nutné počítat s tím, že opět narazíme na svažující se sportovně tvarovanou záď. Toyota C-HR je ale evidentně koncipovaná jako kompaktní auto do města a tuto úlohu zvládá výborně, zvláště ve verzi hybrid.
Základní údaje - Toyota C-HR Hybrid
Karoserie: | pětidveřový crossover |
Počet míst: | 5 |
Předchůdce: | - |
Příbuzné modely: | Toyota Auris Hybrid, Toyota Prius |
Hlavní konkurenti: | - |
Platforma: | TNGA |
Pohon: | předních kol, 4x2 |
Motor: | zážehový čtyřválec 1,8 l 72 |
Výkon | 72 kW (98 k) |
Točivý moment: | 142 N.m |
Umístění motoru: | vpředu napříč |
Převodovka: | bezestupňová automatická e-CVT |
Maximální rychlost: | 170 km/h |
Zrychlení 0-100 km: | 11 s |
Spotřeba paliva podle NEDC: | 3,8 l/100 km |
Spotřeba paliva podle WLTP: | - |
Objem palivové nádrže | 43 l |
Dojezd | 1131 km |
Délka: | 4360 mm |
Výška: | 1555 mm |
Rozvor náprav: | 2640 mm |
Průměr otáčení: | 11 m |
Provozní hmotnost: | 1455 - 1535 kg |
Užitečné zatížení: | 325 - 405 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 377 l |
Místo výroby: | Sakyra (Turecko) |
Záruka: | 3+2 roky/160 000 km |
Cena testovaného modelu: | 709 900 Kč za C-HR Hybrid Executive vč. DPH |
Komentáře ke článku