Přidáte se k nám?
Úsporný kompaktní sedan z Japonska
Test vozu Toyota Corolla Hybrid
Toyota a hybrid jsou téměř synonyma. Tato značka je největším průkopníkem hybridního pohonu a už to dávno není jen o futuristickém Priusu. Nová Toyota Corolla v karosářské verzi sedan má moderní a elegantní vzhled, ale ne nijak futuristický jako Prius, který se ne každému líbí. Pod kapotou ale ukrývá nejnovější generaci hybridního pohonu Toyota.
Design exteriéru a interiéru
Design exteriéru je moderní a elegantní. Z některých úhlů pohledu je to taková „menší Camry“. Zvláště černá barva, ve které byl testovaný kus, Corolle sluší a zvýrazňuje elegantní vzhled. Toyotě se to povedlo, protože design sedanu vyjadřuje charakter auta. Podobně jsou na tom hatchback a kombi, které jsou spíše sportovnější a přesně to je vidět i z designu.
I v interiéru nalezneme jednoduchý a moderní design, ze kterého vyzařuje elegance. Alespoň u testovaného kusu, který má sedačky v černé kůži a přístrojová deska je kombinací černé a světlé kůže.
I ergonomie interiéru je celkem povedená, ale problémem je logika ovládání, která není pro nás Evropany úplně přirozená. Ale nakonec jsme, byť s pomocí návodu, objevili všechny potřebné funkce infotainmentu nebo palubního počítače. Asi jde o zvyk, zkrátka evropská auta mají jinou logiku ovládání. Každopádně design infotainmentu ve srovnání s Aurisem odpovídá posunu minimálně o dvě generace.
Prostor uvnitř a praktičnost
Prostor pro posádku odpovídá průměru nižší střední třídy, možná je i pod ním. Když si „za sebe“ sedne 190 centimetrů vysoký řidič, dotýká se koleny sedačky před sebou, ale ta ho netlačí. Mnoho konkurentů ovšem nabídne místa více. A někteří i výrazně.
Zavazadlový prostor má objem 471 litrů, což papírově není špatné, ale je samozřejmě méně využitelný, což je dané karoserií typu sedan. Zkrátka jsme zvyklí využívat i prostor nad roletkou, který se do oficiálního objemu nepočítá. Navíc i vstupní otvor je menší než u pětidveřových karoserií.
Ostatně na českém trhu je v této třídě sedanů velmi málo. V podstatě tuto karoserii v nižší střední třídě nabízejí jen japonští výrobci, kromě Toyoty to jsou ještě Honda a Mazda. Corollu si ale můžeme kromě hatchbacku pořídit i jako kombi, takže je to jen o tom, čemu dáme přednost
Pohonné ústrojí
Pod kapotou se ukrývá osvědčená technika: zážehová atmosférická osmnáctistovka o výkonu 72 kW, které pomáhá elektromotor o výkonu 52 kW. Maximální kombinovaný výkon pak je 90 kW, tedy 122 k. O dávkování výkonu z obou pohonných jednotek a přenos na kola se pak stará planetová převodovka.
Projev planetové převodovky připomíná variátor, protože pokud běží spalovací motor, jeho otáčky se plynule mění podle toho, v jakém režimu má pracovat. Například při požadavku na maximální zrychlení se vytočí do otáček nejvyššího výkonu. Za konstantních otáček pak auto zrychluje.
Hybridní Corolla samozřejmě může jet i s vypnutým spalovacím motorem, tedy pouze na elektrický pohon. Zatímco předchozí generace, tedy Toyota Auris, to umožňovala jen do 50 km/h, Corolla s nejnovějším provedením hybridního systému to zvládá i při mnohem vyšších rychlostech – za předpokladu nízkého zatížení.
Jízda
Pokud jde o dynamiku, nelze čekat žádný zázrak, což ostatně platilo i u předchozí generace (resp. Aurisu). Navíc již zmíněné vytočení motoru v konstantních otáčkách dává řidiči pocit, že se pohonná jednotka trápí a nechce zrychlovat. Zkrátka na dynamickou jízdu a zvláště pro sportovněji založené řidiče tento systém není. Ale ve verzích hatchback a kombi může mít hybridní Corolla pod kapotou i dvoulitr, který by mohl nabídnout lepší dynamiku. Zvukový projev ovšem bude stejný.
Podvozek se na Corolle opravdu podařil. Neměli jsme sice možnost porovnat ho s kombíkem a hatchbackem, které jsou údajně naladěny sportovněji než sedan, ale i ten má poměrně jisté chování při svižnější jízdě v zatáčkách a to při zachování komfortu. Podvozek dobře utlumí i většinu hrbolů na okreskách. Takže za nás ideální kompromis pro řidiče, který netouží zrovna po sportovní jízdě.
Spotřeba
Podle NEDC vychází spotřeba na krásných 3,4 l/100 km, ale na tuto hodnotu jsme se nedostali v celkovém průměru ani ve městě, kde je hybridní pohon nejúspornější. Tam jsme jezdili v průměru za 3,7 litru na 100 kilometrů, i když samozřejmě některé dílčí jízdy byly i s výrazně nižší spotřebou. Na silnicích první třídy to pak bylo čtyři a čtvrt litru a překvapivě na rychlostní komunikaci stoupla spotřeba jen o čtvrt litru. Na dálnici už má hybridní pohon vyšší spotřebu, ale i tak je 5,5 l/100 km při ustálené rychlosti 130 km/h pro nás velmi příjemným překvapením. Podle tankování vyšla spotřeba za celý test na 4,55 l/100 km.
Závěr
Hybridní pohon se především vyplatí lidem, kteří jezdí převážně po městě nebo okreskách, kde se častěji mění rychlost jízdy a je tak nejvíce přiležitostí ušetřit energii. Ale hybridní Corolla velmi příjemně překvapila i na rychlostní silnici nebo dálnici. Tím se rozhodně přiblížila i lidem, kteří nejezdí jen po městě, ale občas absolvují delší trasu, takže řešili, jestli hybrid nebude mít velkou spotřebu, když se vydají třeba na chalupu.
Karosářská varianta sedan je určitě hlavně pro lidi, kteří preferují eleganci a komfort, ale není pro ně příliš důležitý velký zavazadlový prostor. Celkově je hybridní Corolla velmi povedené auto, ale pokud někdo potřebuje i možnost svižnější jízdy nebo větší zavazadlový prostor, doporučujeme poohlédnout se spíše po kombíku Touring Sports, který by měl s dvoulitrem pod kapotou nabídnout obojí. Případně hatchbacku, který sice nenabídne tak velký zavazadlový prostor, ale místo toho zaujme sportovním designem.
Základní údaje - Toyota Corolla Sedan Hybrid
Karoserie: | čtyřdveřový sedan |
Počet míst: | 5 |
Předchůdce: | Toyota Auris Hybrid, Toyota Corolla |
Příbuzné modely: | Toyota Corolla Hybrid, Toyota Corolla Touring Sports |
Hlavní konkurenti: | - |
Platforma: | TNGA |
Pohon: | předních kol |
Motor: | 1,8 Hybrid 122k (zážehový + elektromotor) |
Výkon | 90 kW (122 k) |
Točivý moment: | 163 N.m |
Umístění motoru: | vpředu napříč |
Převodovka: | planetová automatická |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0-100 km: | 11 s |
Spotřeba paliva podle NEDC: | 3,4 l/100 km |
Spotřeba paliva podle WLTP: | 3,8 l/100 km |
Objem nádrže | 43 l |
Dojezd | 1131 km |
Délka: | 4630 mm |
Výška: | 1435 mm |
Rozvor náprav: | 2700 mm |
Poloměr otáčení: | 5,6 m |
Provozní hmotnost: | 1310 - 1425/1833 kg |
Užitečné zatížení: | 408 - 523 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 471 l |
Místo výroby: | Nehirkent (Turecko) |
Záruka: | 3 roky/100 000 km |
Cena testovaného modelu: | 754 900 Kč za Corolla Hybrid Executive + VIP vč. DPH |
Komentáře ke článku