Přidáte se k nám?
Toyota Prius jezdí většinu času na elektřinu
Vyplývá to z nedávného výzkumu
Organizace CARe (Center of Automotive research and Evolution), která se zabývá nejrůznějšími výzkumy v automobilové oblasti, přišla s výsledky testu Toyoty Prius, který proběhl v italském Římě a přilehlém okolí.
Cílem bylo zjistit poměr mezi elektrickým a konvenčním pohonem z pohledu hybridního automobilu. Nejnovější Prius 4. generace jezdil během testu na trase dlouhé 37 km, rozdělené do tří odlišných úseků. Nasazeno bylo 20 řidičů, z nichž každý absolvoval tři testy a každá jízda trvala v průměru jednu hodinu a 35 minut. Výsledky ukázaly, že Prius jezdil v městském provozu ze čtyř pětin pouze na elektřinu, kdy samozřejmě neprodukoval žádné emise.
Při vyhodnocení celé trasy včetně mimoměstských úseků jela hybridní Toyota na elektřinu 73 procent doby, respektive 62,5 procenta vzdálenosti. V průběhu testu se průměrná spotřeba pohybovala okolo 3,7 l/100 km.
“Test potvrdil, že hybridy výrazně šetří životní prostředí, protože se většinu provozní doby chovají jako elektromobily,” komentuje výsledky šéf českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.
“Pokud se zaměříme na provozování vozidla výhradně s elektrickým pohonem s vyloučením intervalů, kdy žádnou trakci nepotřebuje, jako je jízda z kopce nebo stání na křižovatce, choval se hybridní Prius jako elektromobil po 67 procent času a na 63 procentech trasy,” dodává Peleška.
Hybridní vozy zažívají skvělé období i v České republice. Jejich počet vzrostl meziročně o dvě třetiny na 3866 vozů. Ministerstvo průmyslu a obchodu odhaduje, že do roku 2020 jich bude až 12 000. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.
Komentáře ke článku