Přidáte se k nám?
Kia je připravena na zpřísněné emisní normy
Cestou k jejich splnění jsou nové motory
Od září 2018 se změnou testování vozidel vstupuje v platnost emisní norma Euro 6c, která upravuje maximálně povolené objemy, resp. hmotnosti emisí na jeden ujetý kilometr.
V roce 2021 přijde ještě přísnější směrnice Euro 6d. Ta bude rozšířená o měření emisí v cyklu RDE (Real Driving Emissions). Přípravou na ni je norma Euro 6d TEMP. Od Euro 6d se liší v odchylce mezi aktuálním testovacím cyklem WLTP a RDE, která v prvním případě může být maximálně 110 %, v zostřené podobě však už jen 50 %. Přechod mezi Euro 6c a 6d TEMP znamená, že za rok musejí výrobci všechny svoje motory upravit. To však samozřejmě není z různých technických důvodů úplně možné a jednoduché.
Značka Kia má od začátku září všechny nové modely certifikované podle WLTP a už nyní splňují Euro 6d TEMP.
„Modelová řada Kia je poháněná paletou hnacích ústrojí, která byla navržena a vyvinuta tak, aby nejen plnila, ale překračovala přísné limity stanovené náročnými emisními normami. Ve třetí generaci modelu Ceed byl představen nový 1,6litrový motor U3 CRDi s přímým vstřikováním se společným tlakovým potrubím, využívající technologii selektivní katalytické redukce SCR, která výrazně snižuje emise. Produkuje tak méně oxidu uhličitého, pevných částic i oxidů dusíku v porovnání s dřívějšími vznětovými agregáty,“ uvedla Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR manažerka společnosti Kia Motors Czech.
Komentáře ke článku