Přidáte se k nám?
Pechova vítězná rozlučka s Focusem
Pražský rallyesprint
Poslední start ověnčený triumfem. Derniéra Václava Pecha za volantem speciálu Ford Focus RS WRC 06 skončila při Pražském rallyesprintu suverénním vítězstvím. Plzeňský jezdec ovládl exhibici na Strahově již pojedenácté. Pódiové výsledky vybojovali také druhý Vojtěch Štajf se třetím Erikem Caisem. Ke stříbru měl dlouho nakročeno Petr Semerád. Nakonec ho ale zradila technika.
Pech směřoval za vítězstvím od samotného začátku. Na obou pětikilometrových úsecích kolem radotínské cementárny zajel nejrychlejší čas. V prvním případě zvítězil s náskokem 2,8 sekundy, v tom druhém s třívteřinovým náskokem. Dominance plzeňského jezdce pokračovala také na Strahově. Zde kraloval úvodním dvěma testům a do finálové rychlostní zkoušky vstupoval s velmi nadějným náskokem 17,6 sekundy. Závěrečný test pro něj sice skončil třetím místem za Martinem Semerádem a Vojtěchem Štajfem, na jeho konečném triumfu to ale nic nezměnilo.
Pro Pecha šlo o vynikající rozloučení se speciálem Ford Focus RS WRC 06. Od příštího roku plzeňský jezdec přesedá do vozu Citroën C3 Rally2. Ten si vyzkoušel už letos při rallyesprintu v Plzni. Tam měl nakročeno k vítězství, poté ho ale zastavila porucha palivového čerpadla. Změna vozu umožní Pechovi v příštím roce opět bodovat do průběžného pořadí mistrovství republiky a zabojovat tak o svůj devátý titul.
S Fordem Focus RS WRC 06 startoval Pech od roku 2020. Na českých soutěžích s ním pravidelně bojoval o nejvyšší příčky, přičemž právě v sezoně 2020 za jeho volantem dosáhl na titul mistra republiky. Od roku 2022 už ale nemohou vozy specifikace WRC bodovat do průběžné klasifikace mistrovství republiky.
Exhibiční Pražský rallyesprint, který již od roku 1995 představuje tradiční zakončení české rallyeové sezony, vyhrál Pech už pojedenácté. To z něj dělá rekordmana soutěže. Jeho předchozí triumfy pocházejí z let 2001 (Toyota Corolla WRC), 2002 (Ford Focus WRC 01), 2004 (Ford Focus WRC 02), 2005 (Ford Focus WRC 02), 2006 (Toyota Corolla WRC), 2009 (Škoda Fabia WRC), 2010 (Škoda Fabia WRC), 2011 (Mini John Cooper Works WRC), 2013 (Mini John Cooper Works WRC) a 2014 (Mini John Cooper Works WRC). Na svou další výhru tak čekal dlouhých 10 let.
Semerádovo ztracené stříbro
Co se boje o vítězství týče, odehrála se poslední listopadová sobota jasně pod taktovkou Václava Pech. Souboj o druhou pozici ovšem nabídl zamotanější zápletku. Její součástí byli Erik Cais, Vojtěch Štajf a Petr Semerád. Pro Caise i Štajfa se jednalo o první start s novou technikou. Cais usedl do vozu Hyundai i20 N Rally2 nejnovější specifikace v barvách stáje Kowax, s nímž příští rok absolvuje šest podniků mistrovství republiky a vybrané starty v zahraničí. Vojtěch Štajf se posadil do Škody Fabia RS Rally2, kterou si půjčil od Petra Nešetřila a momentálně uvažuje, zdali s ní neabsolvuje i další sezonu. Pro Petra Semeráda se jednalo o druhý start se speciálem Toyota GR Yaris Rally2.
U radotínské cementárny rozehrál boj o stříbro nejlépe Cais. Zlínský jezdec se zkušenostmi z WRC nebo ERC skončil při obou z úvodních testů hned za nejrychlejším Pechem. Na Strahov přijížděl s náskokem 2,4 vteřiny před Štajfem a 3,2 sekundami k dobru před Semerádem.
Na Strahově ale zabral Semerád. Jezdec stáje Liqui Moly Racing se hned po třetím testu dostal na druhou pozici. Caise překonal i Štajf a odsunul ho tak až na čtvrtou příčku. Zdálo se, že Semerád směřuje za druhým místem. Nakonec ale bylo vše jinak.
"Přes den to vypadalo na druhé místo, ale na poslední RZ nás zradila řadící páka," mrzelo Semeráda, který se v konečném pořadí nakonec propadl až na devátou příčku. "Byl to zážitek zase na dlouhou dobu dopředu. Obrovské díky patří společnosti Liqui Moly a HS Automobil Teamu. Moc díky všem za podporu a skvělou atmosféru po celý den," napsal na sociálních sítích.
Druhým místem nakonec soutěž skončila pro Vojtěcha Štajfa. Erik Cais si připsal třetí příčku. Konečný rozdíl mezi dvojicí činil 2,3 sekundy. Ještě před poslední rychlostní zkouškou dělily závodníky pouhé tři desetiny.
Pražský rallyesprint bývá každoročně i příležitostí pro osobnosti z jiných sportovních disciplín nebo dokonce z jiných odvětví posadit se na sedačku spolujezdce. Z minulosti si můžeme pamatovat například na starty herce Zdeňka Godly, někdejšího premiéra Mirka Topolánka nebo podnikatele Karla Janečka. Letos si navigování vyzkoušel Filip Salač. Jezdec mistrovství světa třídy Moto2 usedl po bok Erika Caise.
"Moc díky za tuto zkušenost, jsi borec," byl Salač vděčný Caisovi za společné svezení. To si pořádně užil a dost možná ještě neřekl rallye sbohem. "Bylo to něco, co jsem rozhodně nezkusil naopsledy. A kdo ví, třeba si to někdy zkusím střihnout i jako řidič. Díky všem českým fanouškům," dodal.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pražský rallyesprint
Komentáře ke článku