Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Neuville zvládl poslední kroky za vítězstvím, Cais získal bod

Neuville zvládl poslední kroky za vítězstvím, Cais získal bod

Rallye Itálie-Sardinie - neděle

Závěrečné čtyři rychlostní zkoušky Rallye Itálie-Sardinie už žádné změny na nejvyšších příčkách nepřinesly. Thierry Neuville si dojel pro první letošní triumf před týmovým kolegou Esapekkou Lappim a lídrem šampionátu Kallem Rovanperou. Bod do celkového pořadí si připsal i český jezdec Erik Cais, který se během závěrečného dne posunul na 10. místo. Krátce před cílem skončila soutěž pro Daniho Sorda kvůli problémům s výfukem. Adrien Fourmaux zahodil slušnou šanci na vítězství ve WRC 2, když havaroval při poslední rychlostní zkoušce.

"Pro tým je to první letošní vítězství, navíc dvojité. Současně jde o první výhru s novým šéfem (Cyril Abiteboul - pozn. red.). Všichni myslíme na Craiga (Craig Breen - pozn. red.). Chtěli jsme pro něj vyhrát už v Chorvatsku, ale podařilo se nám to až teď," věnoval Neuville triumf svému nedávno zesnulému irskému týmovému kolegovi.

Zpočátku to přitom nevypadalo, že by se měl Neuville stát na Rallye Itálie-Sardinie vítězem. Po první etapě totiž figuroval na třetí příčce. O vedení se přetahovali Esapekka Lappi se Sébastienem Ogierem. Tento souboj ale skončil v sobotu, kdy Neuville Lappiho přeskočil a Ogier havaroval na předposlední rychlostní zkoušce dne. Od té doby už to byla pro Neuvilla pohodová cesta za vítězstvím.

Lappi nakonec ztratil na svého belgického parťáka 33 sekund a připsal si tak už třetí pódiové umístění za sebou. Při předchozích podnicích v Chorvatsku a Portugalsku totiž skončil vždy třetí. Italská prohra s Neuvillem ho ovšem mrzela.

"Takové věci zkrátka musíte přijmout, ale frustrující to samozřejmě je. Je to zkrátka tak, jak to je," uvedl v cíli.

Esapekka Lappi získal třetí pódium v řadě. Foto: Hyundai Motorsport



Lappiho krajan Kalle Rovanperä byl se třetím místem spokojen. Rallye Itálie-Sardinie totiž nikdy nebyla jeho oblíbenou soutěží. Letos do ní navíc šel s nepříliš dobrými vyhlídkami, neboť během první etapy startoval jakožto lídr šampionátu první a čistil tak trať. Vyhnul se ale chybám a to mu vyneslo bronzový výsledek.

"Jsou to docela dobré body. Od tohoto víkendu jsem moc neočekával. Byli jsme hodně trpěliví, neudělali jsme žádné chyby a ani jsme nepoškodili auto," byl jezdec Toyoty spokojen.

Rovanperův náskok v šampionátu nyní činí 25 bodů před Thierrym Neuvillem.

 

Sordovu stíhací jízdu zastavil výfuk



Kromě nejlepší trojice se z jezdců kategorie Rally1 umístil v nejlepší desítce už jen Elfyn Evans. Brit obsadil čtvrtou pozici.

Ještě před závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami měl k bodům nakročeno také Dani Sordo. Španělský matador sice v pátek havaroval a vypadl z nejlepší desítky, poté ale předváděl stíhací jízdu, která ho postupně dostala až na páté místo. Už to vypadalo, že mu tento výsledek bude patřit i v cíli, dvě rychlostní zkoušky před cílem ale přišla definitivní stopka.

Stíhací jízda Daniho Sorda se odměny nedočkala. Foto: Hyundai Motorsport



"Museli jsme odstoupit kvůli problémům ve výfukovém potrubí, které mohly způsobit požár. Nedosáhli jsme, čeho jsme chtěli, ale závodění je občas takové," mrzelo Sorda.

Sordo nebyl jediným jezdcem s vozem Rally1, který soutěž nedokončil. Už v pátek odstoupil po nehodě Pierre-Louis Loubet. Sobotní program pak kromě bourajícího Sébastiena Ogiera nedokončili ani Ott Tänak s Takamotem Kacutou, u kterých se objevily technické problémy po průjezdu přes vodu.

Ogier, Tänak i Kacuta se v neděli do soutěže vrátili. Zatímco osminásobný šampion obsadil celkovou 14. pozici, Ott Tänak skončil 35. a Takamoto Kacuta bral 40. místo. Všichni si ale připsali alespoň body za umístění v powerstage. Zatímco Tänak zajel druhý čas, Kacuta třetí a Ogier pátý. Vítězem závěrečné rychlostní zkoušky se stal Kalle Rovanperä. Čtvrtý skončil Elfyn Evans.

 

Cais na bodech, Mikkelsen na poslední chvíli vítězem WRC 2



Bodovanou desítku absolutního pořadí tentokrát tvořili z větší části účastníci WRC 2. Zatímco pátý skončil vítěz této klasifikace Andreas Mikkelsen, šestý Teemu Suninen (2. ve WRC 2), sedmý Kajetan Kajetanowicz (3. ve WRC 2), osmý Yohan Rossel (4. ve WRC 2), devátý Mikolaj Marczyk (5. ve WRC 2) a desátý Erik Cais (6. ve WRC 2).

Vítězství sice slavil Mikkelsen, dlouho to ale vypadalo na triumf Adriena Fourmauxe. Francouz ale o prvenství přišel na poslední rychlostní zkoušce, kdy se nechal nachytat deštivými a kluzkými podmínkami. Vycestoval z trati, trefil kamení a poškodil si zavěšení.

Andreas Mikkelsen letos poprvé zvítězil ve WRC 2. Foto: Škoda Motorsport



Po svém odstoupení jen pár kilometrů před cílem byl Fourmaux frustrovaný: "Nikdy jsem se necítil tak silný. Za volantem jsem se celý víkend cítil neuvěřitelně. S naším tempem a tím, čeho jsme byli schopni, jsme mohli být spokojeni. Ze snu se stala noční můra v poslední rychlostní zkoušce. Silně pršelo, dostali jsme aquaplaning a vyjeli mimo trať. Věděli jsme, že nás čeká poslední rychlostní zkouška a neriskovali jsme, což je ještě smutnější," mrzelo závodníka M-Sportu.

Andreas Mikkelsen se sice radoval z vítězství, pro situaci svého parťáka měl ale pochopení: "Byly to opravdu náročné podmínky. Celou dobu pršelo a ten, kdo narazil na nejmenší množství deště, možná vyhrál rychlostní zkoušku. Pro Adriena je to vážně smutný konec, po celý víkend totiž odváděl úžasnou práci," byl Nor empatický.

Kvůli deštivému počasí byla závěrečná rychlostní zkouška nakonec předčasně ukončena. Neabsolvovali ji tak všechny posádky WRC 2. Bylo proto rozhodnuto, že se v této kategorii nebudou udělovat bonusové body za umístění na powerstage.

Spokojen mohl být i Yohan Rossel. Francouz sice skončil až čtvrtý, jeho hlavní rival v boji o titul Oliver Solberg ale zažil o poznání horší soutěž. Zpočátku sice vedl, pátek ale pro něj skončil předčasně, když si poškodil zavěšení. Kvůli technickým problémům nedokončil ani sobotu. Nakonec obsadil až 26. místo.

Pro Erika Caise šlo o druhé vystoupení v mistrovství světa, při kterém dokázal získat bod do celkového hodnocení. Poprvé se mu to podařilo loni v Monte Carlu, tehdy ještě za volantem vozu Ford Fiesta Rally2. Obsadil deváté místo.

"Jsem opravdu spokojený. Dojeli jsme na skvělých bodech, což se počítá. Neděle byla opravdu těžká, protože byly mohutné deště. Na powerstage jsme startovali jako první, což nebylo jednoduché, ale jsem fakt rád, že jsme dojeli do cíle. Nevyhnuly se nám potíže, měli jsme problém s interkomem, takže jsem jel jednu rychlostní zkoušku vlastně jenom na oči. Dostali jsme i defekt, takže to byl očistec," zhodnotil zlínský závodník své vystoupení.

Erik Cais získal bod do celkového pořadí. Foto: Orsák Rallysport



Do WRC 2 získal body i Martin Prokop, který byl klasifikován jako devátý. V rámci celkového pořadí obsadil 13. místo.

 

Dva body pro Kohna


Třetí český zástupce na Rallye Itálie-Sardinie Filip Kohn si připsal do hodnocení WRC 3 další dva body. Jezdec stáje Duck Racing nedokončil kvůli technickým problémům sobotní program. V neděli se sice vrátil, ani tento den se ale u něj neobešel bez potíží.

"Měl jsem jasný plán, jak pojedu. Trošku jsem si ho zkomplikoval svou chybou, ale powestage jsem chtěl vyhrát i se třemi brzdami. To se ale nestalo, erzetu zrušili. A tím pro nás soutěž skončila," napsal na sociálních sítích.

Vítězem WRC 3 se stal lídr šampionátu Roope Korhonen. Druhý skončil William Creighton a třetí Ali Türkkan.

Výsledky Rallye Itálie-Sardinie: 1. Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe (oba Belgie, Hyundai Shell Mobis WRT, Hyundai i20 N Rally1) 3:40:01,4, 2. Esapekka Lappi - Janne Ferm (oba Finsko, Hyundai Shell Mobis WRT, Hyundai i20 N Rally1) +33,0, 3. Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (oba Finsko, Toyota Gazoo Racing WRT, Toyota GR Yaris Rally1) +1:55,3, 4. Elfyn Evans - Scott Martin (oba Velká Británie, Toyota Gazoo Racing WRT, Toyota GR Yaris Rally1) +5:20,5, 5. Andreas Mikkelsen - Torstein Eriksen (oba Norsko, Toksport WRT 3, Škoda Fabia RS Rally2) +9:33,3, 6. Teemu Suninen - Mikko Markkula (oba Finsko, Hyundai Motorsport N, Hyundai i20 N Rally2) +11:48,9, 7. Kajetan Kajetanowicz - Maciej Szczepaniak (oba Polsko, Škoda Fabia RS Rally2) +12:46,1, 8. Yohan Rossel - Arnaud Dunand (oba Francie, PH-Sport, Citroën C3 Rally2) +12:53,5, 9. Mikolaj Marczyk - Szymon Gospodarczyk (oba Polsko, Škoda Fabia RS Rally2) +15:33,8, 10. Erik Cais - Petr Těšínský (oba Česká republika, Orsák Rallysport, Škoda Fabia RS Rally2) +16:49,4... 13. Martin Prokop (oba Česká republika, Benzina Orlen Team, Škoda Fabia RS Rally2) +19:22,5, 53. Filip Kohn - Tim Woodburn (Česká republika - Velká Británie, Duck Racing, Ford Fiesta Rally3) +1:56:56,6.

Průběžné pořadí WRC: 1. Rovanperä 118, 2. Neuville 93, 3. Tänak 85, 4. Evans 83, 5. Ogier 70, 6. Lappi 67, 7. Sordo 36, 8. Kacuta 23, 9. Breen 19, 10. Greensmith 16, 11. Solberg 15, 12. Mikkelsen 14, 13. Loubet 14, 14. Rossel 12, 15. Suninen 9, 16. Kajetanowicz 7, 17. Lindholm 6, 18. Grjazin 3, 19. Marczyk 2, 20. Veiby 2, 21. Pajari 1, 22. Cais 1.

Průběžné pořadí značek: 1. Toyota 235, 2. Hyundai 212, 3. M-Sport 148.

Průběžné pořadí WRC 2: 1. Rossel 77, 2. Solberg 64, 3. Greensmith 62, 4. Lindholm 44, 5. Mikkelsen 42, 6. Grjazin 38, 7. Suninen 36, 8. Fourmaux 35, 9. Kajetanowicz 27, 10. Pajari 25, 11. Bulacia 24, 12. Cais 20, 13. Veiby 19, 14. López 15, 15. Linnamäe 12, 16. Marczyk 12, 17. Prokop 12, 18. Munster 10, 19. Martínez 8, 20. Ingram 8, 21. Joona 8, 22. McErlean 7, 23. Kremer 6, 24. Herczig 4, 25. Chwist 4, 26. Fernández 4, 27. Lefebvre 3, 28. Castro 2, 29. Virves 2, 30. Keferböck 2, 31. O´Brien 1, 32. Bulacia 1, 33. Delecour 1.

Průběžné pořadí WRC 3
: 1. Korhonen 75, 2. Creighton 46, 3. Domínguez 37, 4. Rensonnet 36, 5. Kelly 31, 6. Blach 27, 7. Pellier 25, 8. Herranen 22, 9. Anwar 22, 10. Bailey 18, 11. Türkkan 15, 12. Kohn 12, 13. Kallio 8.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Hyundai Motorsport

 

Komentáře ke článku