Přidáte se k nám?
Rekordy pro Hyundaie Nexo Fuel Cell a Sonata Hybrid
Mezi vozidly s palivovými články a s hybridním pohonem
Týmy inženýrů z amerického technického centra Hyundaie (Hyundai America Technical Center) a ze společností Hyundai Motor America a Hyundai Motor Company se pokusily na solné pláni Bonneville ve státě Utah o stanovení dvou nových rychlostních rekordů, a to s SUV Nexo poháněným palivovými články na vodík a se sedanem Sonata Hybrid s hybridním pohonem na benzin a elektrickou energii.
Hyundai Nexo Fuel Cell Concept dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel s palivovými články na vodík rychlosti 170,811 km/h.
Hyundai Sonata Hybrid Concept dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel s hybridním pohonem na benzin a elektrickou energii rychlosti 264,952 km/h.
Oba rekordy musejí být potvrzeny Mezinárodní automobilovou federací FIA.
„Jsem nadšený, že jsem měl čest řídit oba vozy Hyundai při pokusech o rychlostní rekordy. Týmy inženýrů z našeho amerického technického centra, společnosti Hyundai Motor America a z Koreje spojily své dovednosti a prostředky, aby vytvořily tato ekologická vozidla pro naše úspěšné jízdy na solných pláních Bonneville,“ řekl řidič vozidel a vedoucí inženýr poháněcích ústrojí v technickém centru Hyundai America Technical Center Dean Schlingmann.
Koncepční SUV Hyundai Nexo s palivovými články měl následující úpravy:
Bezpečnost:
- bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
- bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO
- šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
- hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
- bezpečnostní okenní sítě AutoPower
- síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie:
- aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Koncepční vůz Sonata Hybrid měl následující úpravy:
Podvozek:
- závodní vzpěry/tlumiče/pružiny KW Suspensions
- pneumatiky Goodyear Eagle 28 x 4,5-15 pro rychlostní rekordy
- závodní kola Vision Rally 55
- aerodynamické ploché kryty kol Mooneyes Moon
- speciální brzdovou soustavu Hyundai pro brzdění z vysokých rychlostí od týmu specialistů na podvozky z amerického technického centra Hyundai
Poháněcí ústrojí:
- speciální třípalcovou výfukovou soustavu Injen Technology
- nastavitelný a elektronicky řízený systém vstřikování oxidu dusného Nitrous Express Maximizer EZ
- držák pro dvě lahve s oxidem dusným a přívod paliva s elektromagnetickým ventilem od společnosti Nitrous Express
- digitální závodní displej AEM CD-7
- závodní palivo VP Racing MS 109, dodávané společností C3 Fuels
- speciální sběrné výfukové potrubí pro čtyřválcový motor
- speciální řídicí software jihokorejské společnosti Hyundai Motor Group
Bezpečnost:
- bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
- bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO a šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
- hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
- speciální bezpečnostní padák Simpson pro brzdění z vysokých rychlostí
- bezpečnostní okenní sítě AutoPower
- síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie:
- aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti.
Komentáře ke článku