Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Hyundai Ioniq Hybrid dosáhl nejnižší spotřeby

Hyundai Ioniq Hybrid dosáhl nejnižší spotřeby

Rekord mezi hybridy v reálných podmínkách

Dosavadní český rekord v nejnižší spotřebě s hybridem byl z roku 2017 a vytvořil jej Hugo Kottás za volantem vozu Kia Niro Hybrid. Ten jsem se pokusil překonat při své cestě na kurzy úsporné jízdy do Brna a Ostravy a kromě toho jsem dosáhl na jednu nádrž dojezdu 1030 km, což je další rekord mezi hybridy. To vše za nepříznivých podmínek při teplotách hluboko pod bodem mrazu a na zimních pneumatikách 225/45 R17, které nejsou ideální pro vytvoření rekordu ve spotřebě. 

Pro rekord v kategorii hybridů jsem si vybral vůz Hyundai Ioniq Hybrid (HEV). Cílem bylo projet co nejúsporněji všechny kraje České republiky. Světové rekordy ve spotřebě se totiž jezdí buď ve formátu EU24, kdy se postupně projede všemi 24 sousedícími státy EU, nebo US48, kdy se naopak musejí navštívit všechny státy USA. V českých podmínkách se tedy nabízela varianta s kraji. Dosažený rekord ve spotřebě je zapsaný v České databance rekordů a do České knihy rekordů bude pravděpodobně zanesen v jejím příštím vydání. Na pokus dohlížel komisař České knihy rekordů, který zapečetil nádrž při počátečním natankování.

Jízdu jsem začal u čerpací stanice v Rudné u Prahy a jel nejprve do Brna se zajížďkou okolo Tábora, abych projel i Jihočeským krajem. Právě první část byla nejnáročnější, protože mě auto příliš neposlouchalo, když jsem se snažil ho přimět k určitému režimu jízdy. Současný Hyundai Ioniq Hybrid totiž nemá tlačítko EV, kterým je u hybridů možné zvolit preferenci elektrického pohonu.

Během této části cesty jsem se ale s autem sžil a přišel na to, jak ovlivnit přepnutí mezi režimy. Další část cesty přes Kroměříž do Ostravy a následně severní trasou (abych protnul všechny kraje po cestě) zpět už tedy šla mnohem lépe. Před průjezdem západních krajů ČR, tedy posledních dvou zbývajících, se výrazně ochladilo, což spotřebu samozřejmě zvýšilo, ale přesto se rekord podařil. Průměrná spotřeba vyšla na 3,77 l/100 km. A to vše v opravdu zimních podmínkách. 

Před pár dny jsme psali o faceliftu Hyundai Ioniq a právě zmíněné tlačítko EV, které současná verze Hybrid postrádá, by již u něho mělo být k dispozici. Kromě toho má dostat pádla pod volantem pro nastavení úrovně rekuperace, stejně jako v případě plně elektrické verze. Je tedy pravděpodobné, že s novou verzí už by to šlo snadněji, ale to jsem při plánování pokusu o rekord ještě nevěděl. Jinak by asi stálo za to si počkat.

 

 

 

Komentáře ke článku