Přidáte se k nám?
Nový Opel Corsa myslí na všechny
Šestá generace malého auta chce navázat na úspěchy předchozích
Díky použití tzv. víceenergetické platformy PSA CMP přijede šestá generace Opelu Corsa nejen se zážehovými a vznětovými motory, ale poprvé i v elektrické verzi Corsa-e. Nová Corsa je lehká, jezdí úsporně, dokáže pobavit a nabídne i speciální verze - komfortní Corsa Elegance a sportovní Corsa GS Line. U prodejců je od konce listopadu 2019, Corsa-e se přidá ve druhém čtvrtletí 2020.
Šestá generace Opelu Corsa se v září staticky představila na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a je jedním z finalistů ankety AutoBest 2020 o titul Nejlepší auto Evropy - Nejlepší koupě pro rok 2020. První svezení s ní nám Opel umožnil v Dalmácii.
Nová Corsa je jen pětidveřová s délkou 406 cm, tedy podobnou jako dosud (je jen o 4 cm delší). Má sportovní design s linií střechy připomínající kupé. Je o 5 cm nižší než předchozí generace a řidič sedí o 3 cm níž než dříve, aniž by došlo k omezení prostoru pro něj či spolujezdce.
Pohonné jednotky jsou obzvláště úsporné zážehové tříválce a vznětový čtyřválec s rozpětím výkonů od 55 kW (75 k) do 96 kW (130 k). V nabídce převodovek je kromě pěti- a šestirychlostní přímo řazené i nová osmistupňová automatická.
motor |
1,2 |
1,2 Turbo |
1,2 Turbo |
1,5 CDTi |
palivo |
B |
B |
B |
N |
max. výkon |
55 kW (75 k) |
74 kW (100 k) |
96 kW (130 k) |
75 kW (100 k) |
točivý moment |
118 N.m |
205 N.m |
230 N.m |
250 N.m |
převodovka |
5M |
6M/8A |
8A |
6M |
spotřeba |
4,1-4,2 l/100 km |
4,2-4,3 l/100 km/ 4,3-4,5 l/100 km |
4,5-4,7 l/100 km |
3,2-3,4 l/100 km |
Navenek Corsa působí mnohem sportovněji než dosud. Také po stránce techniky ji Opel naladil sportovně. Tento dojem podtrhuje odlehčená konstrukce vozu, který díky nižšímu těžišti nabízí lepší jízdní vlastnosti i dynamiku. Pasivní bezpečnost je na vysoké úrovni, konstruktéři firmy Opel také precizně vyladili podvozek a řízení.
Ve srovnání s předchozí generací je nový model o 108 kg lehčí, což představuje snížení hmotnosti asi o 10 %. Nejlehčí verze nové Corsy se dokonce dostala pod hranici 1000 kg, protože bez řidiče má hmotnost pouhých 980 kg. Samotný skelet vozu je o 40 kg lehčí, kompaktní tříválcové motory mají hmotnost o 15 kg nižší než čtyřválce z předchozí generace. Hliníková kapota motoru ušetří 2,4 kg a sedadla dalších 10 kg.
Jako u všech nově vyvinutých vozů Opel konstruktéři optimalizovali aerodynamiku. S koeficientem odporu vzduchu CX 0,29 je nová Corsa jedním z nejlepších vozů na trhu v segmentu malých aut. K tomu se přidává i čelní plocha vozů zmenšená na 2,13 m2.
Už základní verze nabízejí ve standardu mnoho asistenčních systémů, například varování před čelní kolizí s automatickým nouzovým bržděním či detekci chodců, tempomat s omezovačem rychlosti, upozornění před vybočením z jízdního pruhu nebo rozpoznávání značek. Nová Corsa ale nabízí i technologie, které zákazníci znají jen z automobilů vyšších tříd. Vrcholem nabídky je tradiční specialita Opelu - adaptivní neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix, které se tak poprvé objevují i ve třídě malých vozů. Osm LED segmentů je ovládáno na základě informací od čelní HD kamery nejnovější generace, aby přizpůsobovaly světelný paprsek dopravní situaci a okolí.
K nejmodernějším asistenčním systémům patří například čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, aktivní udržování v jízdním pruhu, radarový systém nouzového brždění, upozornění na únavu řidiče či senzory chráněné boky vozu v situacích, kdy jsou ohroženy nárazem do překážky (zdi, sloupky a podobně) při manévrech v rychlostech do 10 km/h. Dále jsou zde senzory mrtvého úhlu a asistenty parkování - od parkovacího asistentu vepředu i vzadu až po 180° panoramatickou parkovací kameru na zádi. Poprvé se v Corse objevuje i systém udržování v jízdním pruhu. Pokud detekuje nezamýšlené vybočení z jízdního pruhu, upozorní řidiče výstražným signálem a korekčním pootočením volantu.
Interiér působí velmi solidně a uspořádaně. Digitální kokpit přehledně zobrazuje všechny důležité informace včetně dat z navigace. Na centrálním displeji se najdou zbývající informace a funkce včetně Android Auto a Apple CarPlay. S ohledem na současné trendy je třeba ocenit přehledné horizontální rozdělení ovládacích prvků pod displejem s velmi snadným ovládáním všech hlavních funkcí bez rozptylování řidiče. Jak už je u Opelu tradicí, sedadla jsou pohodlná a poskytují dostatečnou boční oporu.
Řidiči i cestující v Corse jsou propojeni s okolím díky nové řadě multimediálních systémů Multimedia Radio a Multimedia Navi se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem. Vrcholem nabídky je systém Multimedia Navi Pro s desetipalcovým barevným dotykovým displejem. Kromě toho Corsa za příplatek umožňuje novou službu Opel Connect pro přímé spojení s asistenční centrálou při poruše či nouzové volání v případě havárie. Novinkou je bezdrátové dobíjení pro kompatibilní mobilní telefony.
Všechny varianty jsou dostupné ve čtyřech výbavových stupních: Corsa, Edition a dvou nových - exkluzivní Elegance a sportovní GS Line. Každý z vyšších stupňů výbavy je zaměřen na jinou cílovou skupinu. Corsa Edition zahrnuje nejoblíbenější doplňky, Corsa Elegance je vybavena pro maximální pohodlí a Corsa GS Line přidává sportovní doplňky.
Už základní verze nové Corsy mohou být vybaveny i mnoha technologiemi a doplňky zvyšujícími pohodlí, například pro Opel typickým vyhříváním volantu nebo kožených sedadel, u řidiče s masážní funkcí.
Pohodlnější cestování v Corse Elegance umožňují LED ECO světlomety a LED mlhovky, vzhled vylepšují chromované ozdobné prvky, vysoce kvalitní prošívání a další detaily.
Sportovní varianta GS Line má spolu s nejvýkonnější pohonnou jednotkou sportovní sedadla řidiče i spolujezdce, hliníkové pedály, černé polstrování stropu a červený dekor přístrojového štítu. Corsa GS Line je rozpoznatelná díky chromované koncovce výfuku a sportovním nárazníkům. Sportovní režim dodává dynamičtější řízení a odezvu plynu.
Akční ceny, záruka na 5 let/100 000 km
motor |
výkon |
přev. |
Corsa |
Edition |
Elegance |
GS Line |
Smile |
1,2 |
55 kW |
5M |
289 990 |
299 990 |
- |
- |
314 990 |
1,2 Turbo |
74 kW |
5M |
- |
329 990 |
369 990 |
379 990 |
344 990 |
|
|
8A |
- |
392 990 |
419 990 |
429 990 |
- |
1,2 Turbo |
96 kW |
8A |
- |
- |
439 990 |
449 990 |
394 990 |
1,5CDTi |
75 kW |
6M |
- |
379 990 |
419 990 |
- |
- |
Komentáře ke článku