Přidáte se k nám?
Nový Opel Corsa s klasickým pohonem
Sportovní, stylový, ekonomický malý vůz v šesté generaci
Jen několik dní po premiéře verze s elektrickým pohonem a akumulátory Opel představuje šestou generaci modelu Corsa také se spalovacími motory.
Corsa v šesté generaci mírně narostla na délku 4060 mm. V kombinaci s rozvorem náprav prodlouženým na 2540 mm to vytváří větší prostor pro cestující vzadu a zavazadlový prostor o objemu 309 l proti stávajícím 285 l, přičemž jeho využitelná šířka mezi podběhy přesahuje jeden metr.
Corsa byla navržena s využitím platformy PSA CMP. Ke špičkové jízdní dynamice přispívá její lehká konstrukce. V porovnání s předchůdcem je nová generace lehčí o 108 kg, což znamená úsporu hmotnosti kolem 10 %. Nejlehčí verze mají hmotnost dokonce pod magickou hranicí 1000 kilogramů. Inženýři Opelu také jemně vyladili podvozek a řízení.
Ve srovnání se stávajícími pohonnými jednotkami se u nových motorů výrazně snížily spotřeba paliva i emise při zachování podobných výkonů a zlepšení dynamiky. Novinkou v nabídce převodovek je osmistupňová automatická s měničem.
Základní motor je tříválec 1,2 l/55 kW (75 k). Vyšší výkon poskytují tříválcové motory s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním 1,2 Direct Injection Turbo. Celohliníkové jednotky jsou ve verzích 74 kW (100 k) nebo 96 kW (130 k).
Zatímco nový model Corsa s motorem o výkonu 96 kW (130 k) dosahuje maximální rychlosti 208 km/h, jeho předchůdce potřeboval o 15 % vyšší výkon (110 kW/150 k), aby se dostal na 207 km/h. Se zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,7 s akceleruje nová generace o 0,2 s rychleji než její předchůdce. S motorem 1,2 turbo/74 kW (100 k) dosáhne maximální rychlosti 188 km/h, což je o 3 km/h více než u předchozího modelu se stejným výkonem, a zrychlí z 0 na 100 km/h za 10 sekund, tedy o sekundu rychleji.
Turbodiesel 1,5 l/75 kW (102 k) disponuje pro následnou úpravu výfukových plynů systémem snižování emisí, skládajícím se z pasivního oxidačního katalyzátoru/adsorbéru NOx, vstřikovače AdBlue, katalyzátoru SCR a filtru pevných částic (DPF). To vše je seskupeno do kompaktní jednotky co nejblíže motoru. Adsorbér NOx působí jako katalyzátor při studených startech a snižuje emise NOx při nižší teplotě před plnou účinností SCR.
verze |
palivo |
výkon |
točivý moment |
převodovka |
spotřeba NEDC l/100 km |
spotřeba WLTP l/100 km |
1,2 |
benzin |
55 kW (75 k) |
111 N.m |
5MT |
4,1 |
5,3 - 6,1 l |
1,2 DI Turbo |
benzin |
74 kW (100 k) |
205 N.m |
6MT/8AT |
4,2 - 4,4 l |
5,3 - 6,4 l |
1,2 DI Turbo |
benzin |
96 kW (130 k) |
230 N.m |
8AT |
4,5 - 4,6 l |
5,6 - 6,4 l |
1,5 Turbo D |
nafta |
75 kW (102 k) |
250 N.m |
6MT |
3,2 - 3,3 l |
4,0 - 4,6 l |
Corsa-e |
BEV |
136 kW (185 k) |
260 N.m |
- |
- |
- |
Spektrum použitých asistečních systémů zahrnuje například rozpoznávání dopravních značek, automatický tempomat s radarem, park pilot se 180° panoramatickou zadní kamerou a mnoho dalších prvků. Skutečným vrcholem jsou adaptivní světlomety IntelliLux LED Matrix s osmi segmenty pro odstínění vpředu se pohybujících aut na základě dat z čelní HD kamery.
Infotainment obsahuje multimediální rádio a navigaci s dotykovým sedmipalcovým displejem nebo špičkovou navigaci Navi Pro s desetipalcovou obrazovkou. Kromě toho nabízí Corsa i novou telematickou službu Opel Connect.
Opel Corsa 6. generace bude mít oficiální výstavní premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale v Německu ho bude možné objednávat už od července.
Komentáře ke článku