Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Peugeot 3008 Hybrid4 bude mít nárok na značky EL

Peugeot 3008 Hybrid4 bude mít nárok na značky EL

V testu WLTP se dostal hluboko pod potřebnou hranici

Francouzské SUV Peugeot 3008 GT Hybrid4 získalo homologaci podle nového protokolu WLTP. Zatímco mnohé plug-in hybridy měly s přechodem na tuto normu problém splnit hranici 50 g/km, kompaktní SUV od Peugeotu to zvládlo bez problémů. Emise činí 29 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu 59 kilometrů. Víme už základní paremetry vozu a předpokládaný začátek prodeje v ČR.

Oba tyto údaje jsou závislé na výbavě a emise CO2 se tak u jiných modifikací mohou dostat na 32 g/km, zatímco normovaný dojezd na elektřinu může klesnout na 56 kilometrů. I tak to ale bohatě stačí na splnění padesátigramového limitu. Ten je v současné době důležitý kvůli možnosti získání registrační značky EL, která umožňuje neomezené parkování na modrých zónách v Praze a do budoucna z ní poplynou i další výhody.

Peugeot 3008GT Hybrid4 - plud-in hybrid

Označení Hybrid4 nese výkonnější verze, která má zároveň i pohon všech kol. Pod kapotou má motor PureTech o výkonu 200 k (147 kW), který je doplněný o dvojici elektromotorů. Jeden o výkonu 110 k (81 kW) je vpředu a je spojený s převodovkou e-EAT8, druhý na zadní nápravě poskytuje 112 k (83 kW).

Kapacita baterie činí 13,2 kWh a na wallboxu nebo veřejné nabíjecí stanici s maximálním proudem 32 A se zcela nabije za hodinu a 45 minut. Z běžné zásuvky to bude více než dvojnásobek, ale na nabití přes noc v garáži to bude v pohodě stačit. Možnost rychlonabíjení Peugeot 3008 Hybrid4 nemá.

Režim 4WD zajišťuje vylepšenou pohyblivost na obtížné silnici nebo v terénu. Výsledkem je výrazně lepší přilnavost na mokrých, blátivých, zasněžených nebo klikatých silnicích, kde je síla rovnoměrněji rozložena na všechna čtyři kola vozu. 

Peugeot 3008GT Hybrid4 - plud-in hybrid

Kombinace účinné platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) a nové víceramenné zadní nápravy poskytuje podle Peugeotu vysoký komfort a současně vynikající jízdní stabilitu. Začlenění zadní nápravy nemá údajně žádný vliv na prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru.

Motorizace Hybrid4 je k dispozici pouze pro úroveň výbavy GT. Tato verze je dodávána s exkluzivním čalouněním Alcantara v odstínu Šedá Gréval v kombinaci s pravým dubovým dřevem Grey Oak. Je také obohacena o nové asistenční systémy, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a udržování vozu v jízdním pruhu, které byly převzaty z nového Peugeotu 508.

Několik měsíců po svém uvedení na trh bude tato motorizace doplněna variantou s pohonem dvou kol Hybrid o výkonu 225 k (165 kW). Ta se na trhu objeví na jaře roku 2020. Bude kombinovat motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s elektromotorem 110 k (80 kW) s převodovkou e-EAT8.

Zatímco ve Francii je již možné tento plug-in hybridní Peugeot 3008 objednávat a další evropské země se budou přidávat od října 2019, v České republice k tomu zřejmě dojde až v roce 2020. Česká cena zatím není stanovena.

Komentáře ke článku