Přidáte se k nám?
Volkswagen přichází s dalším plug-in hybridem
Na český trh vstupuje Passat GTE
Nedávno byl představen facelift Volkswagenu Passat a spolu s ním i modernizovaná plug-in hybridní verze GTE. Ta teď přichází i na tuzemský trh, takže kromě technických vylepšení známe i českou cenu.
Jednou z technických změn je o 31 % větší kapacita baterie, která se zvýšila na 13 kWh. Díky té má nový Passat GTE delší dojezd na elektřinu. Podle cyklu WLTP je to 56 kilometrů u základní verze sedan a 54 kilometrů u karoserie kombi, tedy verze s názvem Variant.
Jak už plug-in hybridní Volkswageny naznačují označením GTE, nenabízejí pouze úspornost, ale díky spojení výkonů obou pohonných jednotek, tedy zážehového čtyřválce a elektromotoru, v případě potřeby i poměrně sportovní jízdní vlastnosti. Nejvyšší výkon hybridní soustavy je až 160 kW (218 k) a točivý moment 400 Nm. Maximální rychlost ve sportovním režimu GTE pak činí 222 km/h.
Dalším ze tří režimů je E-mode, ve kterém vůz jede čistě na elektřinu. V tomto případě je maximální rychlost „pouhých“ 140 km/h. Dojezd pak bude samozřejmě bude výrazně menší než bylo uvedeno výše.
Posledním módem je Hybrid, který automaticky kombinuje elektromotor o výkonu 85 kW a motor TSI o výkonu 115 kW. Na displeji si pak řidič může vybrat, jakou část akumulátoru si přeje zachovat nabitou pro pozdější čistě elektrickou jízdu.
Nabíjení akumulátorů v cíli cesty nebo během přestávky může probíhat konvenčním způsobem. Ani nová verze Passatu GTE tedy nenabízí rychlonabíjení, takže není možné nabít většinu baterie během krátké zastávky třeba na oběd.
Volkswagen Passat začíná na ceně 1 126 900 Kč a verze kombi s názvem Variant na 1 153 900 Kč.
Pro české zákazníky, zejména pak ty z Prahy a okolí, bude jistě zajímavé, že s emisemi CO2 pod 50 g/km má nárok na registrační značku EL, která umožňuje neomezené parkování na modrých zónách v Praze.
Komentáře ke článku