Přidáte se k nám?
Ford Puma přijde jen se tříválci
Nový kompaktní SUV se bude vyrábět v Rumunsku
Nový kompaktní crossover Ford Puma překvapuje vyšší stavbou karoserie a vzhledem robustního SUV.
„Od prvního dne jsme si představovali automobil s vlastní identitou. Výsledkem je kompaktní crossover, který se nepodobá ničemu z toho, co jsme vyráběli dosud. Tento úchvatný nový vzhled představuje další kapitolu designové identity Fordu,“ uvedl novinku ředitel designu ve Ford of Europe George Saridakis.
Puma využívá optimalizovanou platformu Fordu pro vozy segmentu B jako Fiesta, ale má tužší zkrutnou příčku na zadní nápravě a sportovní charakteristiku pérování se specifickým nastavením pružin i tlumičů. Puma ST-Line standardně jezdí na osmnáctipalcových kolech, na přání jsou k dispozici devatenáctipalcová. Je dlouhá 4186 mm (model EcoSport je kratší - 4095 mm).
Jednou z inovací, vyvinutých na základě zpětné vazby od zákazníků, je zavazadlový prostor s objemem 456 litrů a možností bezdotykového ovládání pátých dveří.
Soustava asistenčních technologií Ford Co-Pilot360 má k dispozici 12 ultrazvukových senzorů, tři radary a dvě kamery. Naprostou novinkou je funkce informování o nebezpečných situacích v okolí. Využívá zabudovaného modemu FordPass Connect a dokáže upozornit řidiče na potenciálně nebezpečnou situaci ještě předtím, než ji může spatřit on sám nebo senzory vozu. Údaje, které služba využívá, dodává společnost HERE Technologies. Ta je získává od místních úřadů, záchranných složek i dalších vozidel připojených do cloudu.
Nový digitální přístrojový panel je tvořen plně konfigurovatelným 12,3“ displejem. Také pro Pumu bude k dispozici zabudovaný modem FordPass Connect, díky němuž lze ve voze vytvořit WiFi hotspot až pro 10 zařízení.
Mild-hybridní ústrojí kombinuje pomocný elektrický pohon se zážehovým tříválcem 1,0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem o výkonu 11,5 kW, který nahrazuje alternátor. Při brzdění a jízdě setrvačností se rekuperuje kinetická energie a ukládá se v lithio-ionovém akumulátoru. Ten pracuje s napětím 48 V a je chlazený vzduchem. Napájí elektrické příslušenství vozu a startér-generátor, který v případě potřeby pracuje jako elektromotor a s točivým momentem 50 N.m asistuje spalovacímu motoru při akceleraci. Inteligentní mild-hybridní hnací soustava bude nabízena ve variantách s nejvyšším výkonem 92 kW (125 k, do České republiky přijde později během roku 2020) a 114 kW (155 k). Startér-generátor může navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 N.m nad úroveň samotného spalovacího motoru při plné zátěži a dodat až 50 % točivého momentu při nízkých otáčkách.
Všechny motory se standardně dodávají se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Zážehový motor Ford 1,0 EcoBoost/92 kW (125 k) pracuje s inovativní funkcí deaktivace jednoho válce při částečném zatížení. Později budou v některých evropských zemích v prodeji také vznětový motor 1,5 EcoBlue a nová sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Puma se začne prodávat koncem letošního roku. Na trh bude uvedena ve sportovně stylizované variantě Puma ST-Line a stylové verzi Puma Titanium. Ceny ale Ford zatím neuvádí.
Vyrábět se bude v rumunské Craiově, kde Ford od roku 2008 investoval již bezmála 1,5 miliardy eur (v přepočtu přibližně 38,6 miliardy Kč).
Komentáře ke článku