Přidáte se k nám?
Renault přichází s novým Capturem
Cena kompaktního crossoveru začíná na 380 tisících
Renault Captur se na trhu ujal poměrně dobře. Od roku 2013, kdy byla uvedena první generace, se prodalo 1,5 milionu kusů včetně Kapturu s K na začátku, který se nabízí v Rusku. Nyní přichází na trh druhá generace tohoto crossoveru a my jsme ji krátce vyzkoušeli.
Začněme ale zvenku. nový Captur je mohutnější jak samotnými rozměry, tak i díky designu karoserie, který jej opticky dělá mohutnějším. Nejvíce narostl v délce, a to o celých 11 centimetrů, což je rozdíl půl třídy. Na délku tak měří 4227 mm, na šířku 1797 mm a výška je 1576 mm. Rozvor činí 2639 mm.
Vůz nese nový designový styl Renaultu, ale zároveň se hlásí k odkazu úspěšného předchůdce. Kromě toho je u Capturu kladen důraz i na již zmíněné optické zvětšení, takže zvenku vypadá jako větší, než skutečně je. Za zmínku stojí, že full LED světlomety, které výrazně přispívají celkovému dojmu, má již v základu.
Uvnitř lze mít digitální přístrojový štít, jehož funkce a vzhled se dají podle požadavků řidiče upravovat. Je sedmipalcový, stejně jako středový displej, který je orientovaný netradičně na výšku. Je ovšem přehledný a poměrně dobře citelný i ve slunečném počasí.
Interiér je zaměřen na praktičnost. Zvětšil se díky nárůstu vnějších rozměrů a sami jsme si ověřili, že působí prostorně a poměrně vzdušně. Zároveň ale nabízí i spoustu odkládacích prostor, které v součtu mají objem úctyhodných 27 litrů. Zavazadlový prostor se může měnit podle posunutí zadních sedaček. Benzinová verze má objem 422-536 litrů a dieselové motorizace pak 406-520 litrů.
Pod kapotou může mít Captur různé benzinové motorizace, kterými jsou litrový tříválec TCe 100 o 75 kW a třináctistovka ve verzích TCe 130 a TCe 155, přičemž číslovka v označení ukazuje na výkon v koních. Prostřední motorizace může být i ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Nejvyšší už je pouze v kombinaci s automatem.
Naftový motor je v nabídce jeden, a sice patnáctistovka dCi 115 o výkonu 85 kW, která je k dispozici se šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým automatem EDC. Do budoucna přibude i plug-in hybridní motorizace E-TECH 160, která se tak stane nejvýkonnější. Bude spojovat atmosférickou šestnáctistovku s elektromotorem.
Pro uložení elektrické energie slouží akumulátor o kapacitě 9,2 kWh, který by měl zajistit čistě elektrický dojezd až 50 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP a dokonce 65 kilometrů v městském režimu WLTP. Plug-in hybrid přijde pravděpodobně na trh někdy v polovině letošního roku.
My jsme měli možnosti krátce vyzkoušet Captur s motorem TCe 130 a převodovkou EDC. Při spíše klidné jízdě jsme zkoušeli hlavně spotřebu, nicméně i tak bylo cítit, že motor jde ochotně za plynem. Pro pohodovou jízdu je výkon naprosto dostačující a naopak umožňuje i svižnější rozjezd, když je to potřeba. I převodovka řadí dobře a plynule. Po dvacetikilometrovém okruhu, z nějž polovinu tvořila Praha a druhou polovinu okresky, ukázal palubní počítač spotřebu 5,7 l/100 km, přičemž motor tohoto auta byl úplně syrový.
Při takto klidném stylu jízdy nebylo možné prověřit dynamiku a jízdní vlastnosti v zatáčkách. I tak ale byla z podvozku a řízení cítit jistota, která je minimálně při tomto stylu jízdy naprosto dostačující. Podvozek zároveň zvládá běžné nerovnosti poměrně komfortně a až o větších (například příčný práh) dá posádce výrazněji vědět.
V Capturu najdeme i spoustu technologických vychytávek, které se obecně nazývají Easy Drive a dělí se do skupin bezpečnost, parkování a řízení. Nás zaujala hlavně funkce, která hlídá odstup od předchozího vozidla a v sekundách jej neustále zobrazuje řidiči. Barvami pak ukazuje, zda je to v pořádku, nebo zda je potřeba nechat bezpečnější vzdálenost.
Renault Captur se prodává ve dvou výbavách, Zen a Intens. Zen se základním litrovým tříválcem vyjde na 390 000 Kč, přičemž při současné zaváděcí ceně je ještě o 10 000 levnější. Při odkupu starého auta lze obdržet slevu ještě dalších 15 000, takže v takovém případě se dostaneme na 365 000 Kč.
Komentáře ke článku