Přidáte se k nám?
Hyundai Tucson s vyšším výkonem
Kompaktní SUV s částečně hybridním pohonem se vznětovým motorem 1,6 CRDi
Hyundai pro nový Tucson kromě vznětového motoru 2,0 CRDi 48 V zkombinoval částečně hybridní pohon (Mild-hybrid) s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1,6 CRDi o výkonu 100 kW (136 k).
Částečně hybridní systém sestává z akumulátoru s napětím 48 V, motor/generátoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC).
Vozidlo je kromě elektrické soustavy 48 V vybaveno také konvenční sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48 V systémem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze použít i ke stabilizaci 12 V soustavy.
Pod podlahou zavazadlového prostoru umístěný lithio-ionový akumulátor 48 V má kapacitu 0,44 kWh. Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyššího výkonu 12 kW a točivého momentu 55 N.m na hřídeli MHSG. Systém poskytuje podporu spalovacímu motoru dodatečným výkonem v různých fázích jízdy a pomáhá jeho rychlejšímu spuštění. Konvenční 12V spouštěč se používá pouze při prvním spuštění motoru se studeným olejem, které vyžaduje vyšší točivý moment.
Komentáře ke článku