Přidáte se k nám?
Aston Martin předělává veterány na elektromobily
Bez větších zásahů do konstrukce
Předělávání klasických aut na elektromobily je čím dál častější záležitostí. Kupodivu není ani tak složitá. Do těchto vod se nyní rozhodl vyplout i Aston Martin.
Zákazníci na proměnu veterána v elektromobil slyší díky jasně daným benefitům. Elektromobily mohou ve spoustě zemí zdarma parkovat, jejich údržba a provoz tolik nestojí a navíc jsou elektrické motory mnohdy pružnější, než ty klasické. Nyní se takto mohou uspokojit i fandové značky Aston Martin. Jejich oficiální renovační dílna Aston Martin Works zahájila program elektrifikace veteránů.
Do útrob klasického auta se tak dostane baterie, kterou produkční vůz zatím neviděl. První elektrický model britské automobilky Rapide E se totiž teprve chystá do prodeje. Napájecí jednotka je samostatná a výměna za spalovací motor jednoduchá. Pokud bude majitel nespokojený, nebo opět zatouží slyšet burácející motor, lze jednotky snadno přehodit.
Úplně prvním vozem, který tuto možnost může využít, je model DB6 MkII Volante, ručně vyrobený kabriolet z roku 1970. Akumulátory jsou připevněny k převodovce a na upevnění motoru. Manipulace je tak opravdu snadná. Aston Martin dokonce uvádí, že „vzhledem k historickému významu těchto sběratelských vozů je zásadní, aby elektronická konverze sympatizovala s integritou vozu“.
Předseda představenstva Andy Palmer o programu řekl: „Jsme si velmi dobře vědomi environmentálních a společenských tlaků, které mohou v nadcházejících letech ohrozit používání klasických vozů. Náš plán nezahrnuje pouze nové a budoucí modely, ale chrání také naše cenné dědictví. Věřím, že to činí značku Aston Martin nejen unikátní, ale také to z ní dělá průkopníka v této oblasti.“
Model DB6 Volante je první vlaštovkou, která majitelům přistane v garáži již v roce 2019. Ve světě klasických aut je nevídané, aby tyto kroky činila sama automobilka. Zdali jsou správné, už je na posouzení každého z nás. Automobilka jedná ze své nejlepší vůle a nejdůležitější je, že původní konstrukce vozu zůstane téměř nedotčena. V případě potřeby tak naštěstí vše lze vrátit do původního stavu.
Komentáře ke článku