Přidáte se k nám?
Nový McLaren Speedtail
Bitva hypersportů na spadnutí
Britská automobilka McLaren korunovala nového krále svých nejrychlejších vozů. Stal se jím dlouho očekávaný duchovní nástupce McLarenu F1, slavného supersportu z devadesátých let. Jmenuje se Speedtail a rozhodně to nebude mít jednoduché. Jeho předchůdce byl dlouhou dobu nejrychlejším automobilem na planetě. Ještě dnes, s rychlostí 386 km/h, je stále nejrychlejším autem s atmosférickým motorem, a legendární se stala i jeho astronomická cenovka. To znamená, že novinka se musí vytáhnout s opravdu vysokými čísly.
A s čím tedy přišli? S maximální rychlostí 402 km/h a cenovkou přesahující padesát milionů korun. K hodnotám srovnatelným s Bugatti Chiron přitom nebylo potřeba dolovat masivní výkon a točivý moment z každého kousku motoru, u McLarenu hraje první housle aerodynamika. Pod kapotou je ustájených 1035 hybridních koní, kteří dokážou uhlazeného krasavce rozcválat na neskutečné hodnoty. Zrychlení z 0 na 299 km/h je otázka 12,8 sekundy, což je o 2,7 sekundy rychleji, než u předchozího hypersportu automobilky, modelu P1.
Karoserie je z uhlíkového vlákna a navržena tak, aby vzduch neprorážela, ale doslova krájela. Za povšimnutí stojí kryty na předních kolech, i ty jsou na svém místě kvůli správnému proudění vzduchu. Zrcátka jsou vyřešena za pomocí dvou kamer, obraz z nichž se promítá do kabiny. Na zemi vůz drží díky aktivním křidélkům, které jsou součástí karoserie, a pneumatikám Pirelli P-Zero.
Řidič sedí stejně jako u předchůdce uprostřed, se dvěma potenciálními pasažéry po stranách. Kapitána obklopuje trojice digitálních displejů, kterým vévodí tříramenný volant. Hypersport si to s největší pravděpodobností rozdá s vozy jako AMG Project One nebo Aston Martin Valkyrie. Dokonce i takový Chiron musí pokleknout před jeho výkony, možná právě proto vzniklo před nedávnem něco jako Bugatti Divo.
Nový McLaren Speedtail má blíže k umění, než k autu. Ale jak už nás po několik dekád učí různé karosárny, hranice mezi těmito dvěma světy je ve správných rukou tenká. A protože umění musí být exkluzivní, vznikne tohoto nádherného vozu pouze 106 kusů. První dorazí k zákazníkům na začátku roku 2020.
Komentáře ke článku