Přidáte se k nám?
Přehled o WLTP, RDE a Euro 6d-TEMP
Opel hraje vedoucí roli v homologaci vozů podle nové metodiky
Metodika měření spotřeby a emisí WLTP přináší realističtější hodnoty pro zákazníky a celosvětovou porovnatelnost. WLTP doplňuje měření emisí NOx vozidla na veřejných cestách RDE. Euro 6d-TEMP je nová emisní norma, která zohledňuje novou metodiku měření a kterou musejí od září 2018 splnit všechna nově prodávaná auta.
Zavedení metodiky měření spotřeby WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), emisní normy Euro 6d-TEMP a kontroly závazných limitů při RDE (Real Driving Emissions) momentálně staví celý automobilový průmysl před nové náročné úkoly. Opel na ně dokáže rychle reagovat. Například již v červnu 2016 začal zveřejňovat hodnoty spotřeby podle WLTP pro bestseller Astra - o více než rok dříve, než se staly závazné pro všechny nové vozy.
WLTP a emise CO2
Celosvětově harmonizovaná testovací metodika pro lehká vozidla WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) byla povinně zavedena od 1. září 2017 pro všechny nově homologované modely. Nyní se stane povinnou pro všechna vozidla a tím nahradí dosud používanou metodiku NEDC (New European Driving Cycle). Přestože i nadále jde o měření v laboratoři, metodika testu WLTP poskytuje zákazníkům realističtější hodnoty spotřeby, přibližující se k reálnému provozu a tím vytváří novou úroveň transparentnosti.
Jízdní cyklus podle WLTP tvoří několik fází odvozených od každodenních jízdních profilů. Oproti NEDC je mnohem dynamičtější, má méně fází, kdy vozidlo stojí, a dosahuje vyšší rychlosti během delšího času. Tím lépe odráží aktuální situace v provozu.
Každá kombinace motoru, převodovky a rozměru kol pro určitý model se testuje s nejekonomičtějším vybavením vozidla i s prvky, které nejvíce zvyšují spotřebu paliva. Zavedení WLTP způsobilo zvýšení udávaných hodnot spotřeby paliva a emisí CO2, které jsou nyní mnohem blížší realitě.
Euro 6d-TEMP a RDE
Metodika RDE (Real Driving Emissions) doplňuje WLTP o měření emisí NOx u automobilů během jízdy na veřejných cestách. Pro zjištění RDE jsou automobily vybavené mobilním měřicím zařízením emisí PEMS (Portable Emission Measuring Systems), které monitoruje emise ve výfukových plynech v reálném čase. Měření RDE se uskutečňuje v rozmanitých jízdních podmínkách - v malé i velké nadmořské výšce, s dodatečným užitečným zatížením vozidla, při jízdě do kopce a z kopce, stejně jako na různých typech silnic (ve městě, na silnicích i na dálnici) a při různých rychlostech. Tento test je možné vykonávat jen za přesně definovaných klimatických a dopravních podmínek. Proto ani při roční přípravě na jeho povinné použití automobilky nemohly stihnout prověřit všechny varianty svých modelů, takže mnohé verze nebude možné prodávat po dobu, než se měření uskuteční.
Emisní norma Euro 6d-TEMP má faktor konformity 2,1 pro oxidy dusíku NOX, což představuje maximální odchylku, kterou mohou automobily vykazovat při reálné jízdě oproti limitu při měřeních v rámci testu RDE. Euro 6d-TEMP bude nahrazeno normou Euro 6d s faktorem konformity 1,0 pro NOX plus povolená chyba (v současnosti 0,5), která začne platit od ledna 2020 pro nové modely a od ledna 2021 pro všechny nově registrované automobily.
Opel je dobře připraven
Už více než 90 pohonných jednotek Opel plní novou evropskou normu Euro 6d-TEMP. Opel tak hraje vedoucí roli v implementaci budoucích evropských norem.
Komentáře ke článku