Přidáte se k nám?
Ford Focus
Čtvrtá generace kompaktního hatchbacku a kombi
Čtvrtá generace modelové řady Ford Focus přináší špičkové automobily nižší střední třídy oplývající vyspělou technikou, bohatou výbavou a výrazným, sportovně laděným designem.
Od roku 1998, kdy se na evropském trhu objevila jeho první generace, se jich za uplynulá dvě desetiletí ve světě prodalo více než 16 milionů kusů. Lze tudíž předpokládat, že i nejnovější generace vozu bude na evropských trzích trhat rekordy.
Nejnovější generace opět zahrnuje karoserie hatchback i kombi a k tomu řadu speciálních variant, jakými jsou reprezentativní Focus Vignale, sportovní Focus ST-Line (podvozek snížený o 10 mm, specifické pružiny, tlumiče a stabilizátory) či crossover Focus Active se zvýšenou světlou výškou o 30 mm a mnoha osobitými a ryze praktickými doplňky pro jízdu na nezpevněných komunikacích.
Nabídka motorů zahrnuje agilní a hospodárné zážehové a vznětové motory 1,0/1,5 EcoBoost a 1,5/2.0 EcoBlue, pokrývající na českém trhu výkonové spektrum od 74 kW (100 k) do 134 kW (182 k). Lze je kombinovat s modernizovanou přímo řazenou šestirychlostní převodovkou nebo se zcela novou osmistupňovou samočinnou s adaptivním řazením a sekvenčním ovládáním prostřednictvím páček pod volantem. Adaptivní řazení zohledňuje jízdní styl řidiče a celkový cestovní komfort - systém převodovky dokáže dokonce rozlišit jízdu do kopce a z kopce nebo průjezd ostrou „vracečkou“.
Jízda s novými modely Focus je skutečným požitkem, zvláště pak s verzemi vybavenými víceprvkovou zadní nápravou SLA (Short Long Arm) s dvouplášťovými tlumiči pérování (kombi a hatchbacky s motory 1,5 EcoBoost a 2,0 EcoBlue). Pro pětidveřové hatchbacky se zadní nápravou SLA jsou navíc na přání k dispozici elektronicky nastavitelné adaptivní tlumiče CCD, které zajišťují ve spolupráci se systémem řízení jízdních režimů ještě větší cestovní komfort. S tlumiči CCD se základní konfigurace volitelných jízdních módů Normal, Sport a Eco ještě rozšiřuje o režimy Comfort a Eco-Comfort.
Crossover Ford Focus Active, který se na českém trhu objeví na sklonku letošního roku, bude mít ještě speciální režim pro jízdu na sněhu a ledu a po měkkém nezpevněném povrchu. Na mimořádných jízdních vlastnostech nových modelů Ford Focus se rovněž podílí vysoká torzní tuhost karoserie a mnohem propracovanější konstrukce zavěšení kol ve srovnání s předchozí generací těchto vozů.
Rozvor náprav byl oproti předchozí modelové řadě zvětšen o 50 mm, což umožnilo instalaci pneumatik s větším průměrem a velkorysejší prostorové řešení interiéru pro cestující i zavazadla.
Vítanou novinkou je průhledový Head-up displej, na němž lze v závislosti na výbavě a provedení vozu zobrazovat nejen aktuální rychlost vozidla, ale i výstupy systému rozpoznávání dopravních značek, adaptivního tempomatu, audiosystému či pokyny navigace. S novou generací modelové řady Focus přináší výrobce celou řadu nových či značně modernizovaných asistenčních a bezpečnostních prvků a systémů, ať již se jedná o aktivní parkovací asistent, automatickou aktivaci brzd po nárazu či adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek. Ty mohou být propojeny v rámci poloautonomního systému CoPilot360.
Focus je dostupný se systémem FordPass Connect. propojeným s aplikací v telefonu a vytvářejícím WiFi hotspot. Vyšší úrovně výbavy mají infotainment Ford Sync 3.
Při delších cestách majitelé nového Focusu ocení nabídku kvalitních audiosystémů včetně prémiového B&O Play s 10 reproduktory.
Základní model Ford Focus Trend hatchback s motorem 1,0 EcoBoost je pro český trh k dispozici za zaváděcí cenu 369 990 Kč, verze kombi je o 15 000 Kč dražší.
Základní údaje - Ford Focus
Místo výroby: Saarlouis, Německo
Předchůdce: Ford Focus III. generace (2011-2018)
Příbuzní: -
Hlavní konkurenti: Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Opel Astra, Renault Mégane
Koncepce: motor vpředu napříč, pohon předních kol
Platforma: nová modulární platforma Ford C2
Karoserie: pětidveřový pětimístný hatchback nebo kombi
Motory: zážehové - 1,0 EcoBoost (74 kW nebo 92 kW), 1,5 EcoBoost (110 kW nebo 134 kW), vznětové - 1,5 EcoBlue (70 kW nebo 88 kW), 2,0 EcoBlue (110 kW)
Převodovky: šestirychlostní přímo řazená nebo osmistupňová automatická
Délka: 4378 mm (hatchback), resp. 4668 mm (kombi)
Rozvor náprav: 2700 mm
Objem zavazadlového prostoru: 375 l/1354 l (hatchback), resp. 608 l/1653 l (kombi)
Co stojí za pozornost: víceprvková zadní náprava SLA s dvouplášťovými tlumiči pérování a elektronicky nastavitelnými adaptivními tlumiči CCD
Základní cena: od 369 990 Kč vč. DPH
Komentáře ke článku