Přidáte se k nám?
Ford Focus
Další inovace bestselleru
Jednou z velkých novinek letošní druhé poloviny roku bude určitě nová generace vozu Ford Focus. Modelu, který u nás patří s více než sto tisíci registrovanými kusy k nejrozšířenějším dováženým osobním automobilům.
Kompaktní Ford Focus je mimořádně úspěšný globální model, kterého bylo od roku 1998, kdy nahradil u značky Ford neméně úspěšného Escorta, vyrobeno už přes 16 milionů kusů. V současné době přichází na český trh výrazně modernizovaný Ford Focus, který by měl zamíchat situací mezi vozy nižší střední třídy, i když zde jsou velmi zdatní a zavedení konkurenti.
Svými vnějšími rozměry (délka 4 397 mm) patří ve své kategorii mezi největší, takže pochopitelně nabízí nejen nadprůměrně komfortní vnitřní prostor pro cestující i pro zavazadla (375/1354 l), ale i patřičné bezpečnostní zóny v případě nárazu. Jeho nejnovější generace je co do vzhledu ještě atraktivnější, takže i v tvrdé konkurenci, jaká mezi vozy nižší střední třídy panuje, má opravdu co nabídnout. Dá se říci, že v řadě parametrů interiéru, i co do výbav, se vyrovnává mnoha automobilům střední třídy.
Nabídka motorů jak benzinových, tak i naftových, zohledňuje současné trendy hospodárnosti, takže je orientovaná na nižší objemy s většími výkony, s důrazem na co nejnižší spotřebu a emise. Výkonová škála sahá od 70 do 134 kW (95 až 182 k), převodovky jsou šestistupňové mechanické, nebo osmistupňové automaty, pohánějící přední kola.
Výrobce si tentokrát dal záležet na výbavách, jejichž šest úrovní si zaslouží opravdu pochvalu. Už nejlevnější verze má standardně klimatizaci, palubní počítač, rádio s 6 reproduktory, elektrické ovládání předních i zadních oken, kůží obšitý volant a řadu výhodných asistenčních systémů. Patří mezi ně například Pre-Collision Assist, snižující riziko nehody s vozem, cyklistou nebo chodcem, asistent výstrahy bezpečné vzdálenosti, automatická aktivace brzd po nárazu, asistent pro rozjezd ve svahu HSA, pokročilé nouzové brzdění, Emergency assist atd. Vyšší úrovně výbav a možnosti na přání nabízejí samozřejmě ještě mnohem víc, včetně prvků z kategorie luxusních, jako je prémiový audiosystém B&O Play s 10 reproduktory apod.
Jízdními vlastnostmi patří Focus už tradičně mezi špičku ve své třídě. Stejně tak v hospodárnosti provozu, když spotřeba u benzinových verzí začíná podle nejnovější metodiky měření od 4,7 l/00 km a naftových od 3,5 l/100 km. Na český trh se nejnovější Focus dostane už v červenci a jeho ceny začínají od 359 990 Kč, za verzi Trend s motorem 1.0 EcoBost s výkonem 100 k. Kombi, které přijde na trh v srpnu, začíná na ceně 384 990 Kč.
Komentáře ke článku