Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Kopecký počítá s konkurencí od mladíků, Středoevropskou rallye opět vynechá

Kopecký počítá s konkurencí od mladíků, Středoevropskou rallye opět vynechá

Exkluzivní rozhovor s desetinásobným mistrem republiky

Útok na 11. titul v republikovém mistrovství, ale opět bez startu ve Středoevropské rallye. Tak vypadají plány Jana Kopeckého pro sezonu 2024. Nejenom o nich, ale také o dalších tématech včetně budoucnosti WRC se rodák z Opočna rozpovídal v našem exkluzivním rozhovoru.

Nová sezona rallyeového mistrovství České republiky se blíží. Jak se na ni těšíte?


Na sezonu 2024 se moc těším. Zimní přestávka byla a stále je poměrně dlouhá, takže bych už velice rád seděl za volantem soutěžního speciálu. Celý tým na přípravě sezony tvrdě pracuje a všem jeho členům za to moc děkuji.

Loni jste vybojoval svůj desátý titul s vozem Škoda Fabia RS Rally2. Šlo o váš premiérový rok za volantem tohoto auta. Proto předpokládám, že technika zůstává stejná i pro letošní ročník…

Ano. Na voze se nic nemění a opět budeme spoléhat na tento vynikající vůz včetně servisního zázemí našeho týmu Motorsport Kopecký.

V pravidlech MČR dojde pro letošek k několika úpravám. O výsledek v absolutním pořadí budou nyní moci bojovat jenom vozy Divize 1. To znamená, že Václav Pech, který byl loni na většině soutěží vaším hlavním soupeřem v boji o vítězství, nově pojede v rámci Rally Challenge a o triumfy na jednotlivých soutěžích už s vámi nebude moci zabojovat. Co si o těchto změnách myslíte?

Jsem přesvědčený, že je to logická cesta, protože Autoklub České republiky chce prosazovat moderní vozy s platnou homologací a tuto změnu respektuji. Je to především správné pro mladé kluky, kteří dostanou šanci se poměřit se zkušenějšími jezdci ve vozech stejné kategorie.

Co tedy po přesunu Václava Pecha do Rally Challenge od letošní sezony MČR očekáváte? Myslíte si, že cesta za výhrami nyní bude o něco snazší, nebo očekáváte nějakého nového a podobně silného soupeře? Loni ukázal potenciál například Dominik Stříteský, který vyhrál na Rallye Bohemia…

Žádná cesta za triumfy není jednoduchá, to by nás nebavilo (směje se – pozn. red.). Jsem rád, že mladí kluci včetně Dominika, Adama Březíka a letos možná ještě jednoho mladíka začínají v rámci MČR podávat skvělé a především stabilní výkony. Očekávám s nimi v letošní sezoně skvělé souboje včetně vzájemného respektu.

Jan Kopecký letos zaútočí se Škodou Fabia RS Rally2 na svůj 11. republikový titul. Foto: Motorsport Kopecký


Loni se poprvé uskutečnila Středoevropská rallye, která byla součástí kalendáře WRC a na jejímž pořádání se podílela také Česká republika. Jak se vám soutěž líbila?

Myslím si, že to byla skvělá zpráva především pro české fanoušky a gratuluji pořadatelům, že první MS na našem území zvládli par excellence.

Byl jste se na soutěž podívat i osobně?

Díky továrnímu týmu Škoda Motorsport jsem měl možnost startovat pravidelně v MS, takže Středoevropskou rallye jsem sledoval z pohodlí svého domova (směje se – pozn. red.).

Jak říkáte, na svém kontě už máte řadu zkušeností z mistrovství světa, v roce 2018 jste se mimo jiné stal šampionem WRC 2. Neláká vás ale i přesto se letos při Středoevropské rallye opět ukázat ve startovní listině? Loni jste se této soutěže neúčastnil…

Kdyby mohly hovořit mé ruce, strašně rády by držely volant speciálu Škoda Fabia RS Rally2 na této rallye. Ale právě díky svým zkušenostem z mistrovství světa vím, že jediný start v takovém šampionátu pro mě již nemá smysl.
Na Středoevropskou rallye se Jan Kopecký nechystá ani letos. Foto: Motorsport Kopecký


Jak finančně náročné by něco takového bylo?


Odhaduji to kolem 70 tisíc eur.

Pojďme nyní zpět k MČR. Na jaké soutěže z letošního kalendáře se těšíte nejvíce?

Těším se na všechny české soutěže. Každá z nich je svým způsobem originální a nabízí jiný charakter včetně podmínek na rychlostních zkouškách.

Máte za sebou už řadu úspěchů a zkušeností. Existuje ale i přesto pořád nějaká meta, na kterou jste ještě nedosáhl a přál byste si to napravit? Často můžeme například vidět, že se bývalý soutěžní jezdec vydá na Rallye Dakar. Nelákal by proto tento podnik i vás?

Své soutěžácké sny jsem si za daných podmínek splnil, a to díky všem lidem, kteří mně v tom pomáhali včetně partnerů. Budu proto rád, když ještě strávím nějakou chvíli za volantem soutěžního speciálu v České republice. Dakar mě zatím neláká, mimo jiné i z časových důvodů. Rád bych totiž byl u všeho se svou manželkou a našimi syny, kteří rostou jako z vody. Vše se na sto procent stihnout nedá (směje se – pozn. red.).

Když už mluvíme o světových soutěžích, co říkáte na první dva podniky letošního WRC?

Mrzí mě, že je na startu velice málo vozů Rally1 a myslím si, že změny, které chystá FIA do budoucnosti, by mohly pomoci k návratu většího počtu těchto vozů. To je velice dobrá zpráva pro MS a pro fanoušky. Atraktivita MS okamžitě vystřelí nahoru. Škoda, že nejsem o deset let mladší… (směje se – pozn. red.).
Jan Kopecký očekává, že mu letos mladíci nedají nic zadarmo. Foto: Motorsport Kopecký


Kdybyste si měl tipnout, kdo se stane letošním šampionem WRC, jaké jméno byste vyslovil?

Elfyn Evans.

Ve WRC byl letos zaveden nový bodovací systém, který vyvolává rozporuplné reakce. Jezdci jsou hodnoceni zvlášť za pořadí po sobotní etapě a poté za výsledky nedělní etapy a závěrečné powerstage. Ve Švédsku ale došlo k něčemu hodně netradičnímu – celkově druhý Elfyn Evans získal v součtu více bodů než vítězný Esapekka Lappi. Co si myslíte o tomto systému?

Musím se přiznat, že novému bodovacímu systému WRC moc nerozumím. Není ale správné, aby absolutní vítěz bral méně bodů než jiná posádka, která dokončí soutěž až za ním.

Zdroj: exkluzivní rozhovor redakce, úvodní foto: Motorsport Kopecký

Komentáře ke článku