Přidáte se k nám?
Škoda míří do Vietnamu
Postupně chce prodávat až 40 000 aut ročně
Na vietnamských silnicích budou v dalších letech k vidění i vozy Škoda. Mladoboleslavská automobilka totiž oznámila, že oficiálně vstupuje na místní trh.
„Jsme nadšeni, že se stáváme součástí dynamické ekonomiky Vietnamu a oslovujeme novou skupinu zákazníků na tomto významně rostoucím trhu. Jde také o další krok v naší zrychlující strategii internacionalizace, k posílení pozice značky v regionu ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie – pozn. red.) a ke zintenzivnění synergií mezi našimi dvěma klíčovými trhy v Indii a Evropě,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.
Do Vietnamu Škoda přichází ve spolupráci s místní společnosti Thanh Cong Group. Ta se stane partnerem české značky jak pro výrobu, tak pro prodej vozů. Její výrobní hala se momentálně staví v průmyslovém parku Viet Hung, který leží v provincii Quang Ninh.
„Během příprav se ukázalo, že v nich máme vynikajícího partnera pro výrobu a prodej atraktivního modelového portfolia značky Škoda. Těším se z toho, že společně zahajujeme úspěšnou budoucnost,“ dodává Zellmer.
Své vietnamské působení zahájí Škoda s SUV modely Kodiaq a Karoq vyrobenými v závodě v Kvasinách. Ty si mohou místní zákazníci koupit už od pondělí 25. září v nově otevřeném škodováckém autosalonu v Hanoji. Do budoucna je ale pochopitelně v plánu jak rozšíření nabídky vozů, tak dealerské sítě.
„Naším střednědobým plánem je zapojení okolo 30 místních smluvních partnerů, montáž přibližně 30 000 vozů z kompletně rozložených sad a po roce 2030 dosažení prodejního potenciálu přes 40 000 vozidel ročně,“ prozrazuje člen představenstva Škody za oblast prodeje a marketingu Martin Jahn.
V příštím roce je v plánu rozšířit vietnamské portfolio o vozy Octavia, Superb a také o elektrické modely Enyaq. I tato auta budou dovezena z Evropy. Ve druhé polovině roku bude zahájen dovoz vozů Kushaq ve formě rozložených sad ze závodu v indické Púně. Jejich montáž proběhne ve Vietnamu.
Počet vyrobených vozů bude růst v závislosti na vývoji trhu. Zatímco více než 40 000 vozů by se mělo začít prodávat po roce 2030, po roce 2027 je cílem vyrábět až 27 000 vozidel ročně a ve střednědobém horizontu se počítá s odbytem 30 000 vozů.
Automobilový trh ve Vietnamu v současnosti rychle roste a nyní má čtvrtý největší odbyt v jihovýchodní Asii. Na 1000 obyvatel tu připadá 38 vozidel. V zemi žije okolo 100 000 obyvatel.
Společnost Škoda Auto považuje Vietnam za vstupní bránu do Sdružení národů jihovýchodní Asie. V budoucnu by mohla značka své vozy vyvážet i do dalších zemí, které toto sdružení tvoří. Kromě Vietnamu jsou jeho součástí také Brunej, Filipíny, Indonésie, Kambodža, Laos, Malajsie, Myanmar, Singapur a Thajsko. V případě exportu by se mohla kapacita průmyslového parku Viet Hung využít k rozšíření výroby.
Zdroj: Škoda Auto, úvodní foto: Škoda Auto
Komentáře ke článku