Přidáte se k nám?
Servis Mercedesu pro spěchající
Auto – Jihlava nabízí chytrou alternativu
Aktivity společnosti AUTO UH už dávno přesahují rámec jihovýchodní Moravy. Setkat se s ní můžeme kupříkladu v Jihlavě, kde pod názvem Auto – Jihlava funguje autorizovaný servis Mercedes-Benz. S jeho jednatelem Robertem Juřičkou (na titulním snímku) jsme hovořili i o nelehké cestě, kterou tato firma musela v nedávné minulosti absolvovat.
Jak dlouho v Jihlavě působíte?
Budovu jsme koupili už před pěti lety. Jenže potom jsme dva a půl roku vyřizovali, jestli v ní Mercedes opravdu bude. Vybojovali jsme značkový servis, ale prodej nových vozidel nám byl zapovězen. Dnes by se už spouštěl těžko, protože v části objektu jsme zřídili prodejnu Hyundai.
Předpokládáme, že nároky Mercedesu na opravy jeho automobilů jsou vysoké. Jak se s nimi vyrovnáváte, hlavně po personální stránce?
Máte pravdu, třeba vyškolení vedoucího servisu či diagnostického technika je záležitostí ne měsíců, ale let. Na Jihlavsku navíc na trhu pracovních sil panuje značný převis poptávky nad nabídkou. Působí tady mezinárodní koncerny, lákající na skutečně výtečné podmínky. Měli jsme štěstí, že z Prahy k nám přišel současný vedoucí střediska pan Antonis Plička a z Brna pan Luděk Lukeš, který nastoupil na pozici vedoucího servisu. Oba pocházejí z Brněnska, takže jim působení u nás vyhovuje. Nějaké pracovníky jsme posbírali z blízkého i vzdálenějšího okolí Jihlavy. Přišli k nám, protože viděli šanci dostat se opravdu do moderního servisu prémiové značky. Nakonec se ale paradoxně situace vyvinula tak, že jsme měli už z velké části vyškolené zaměstnance, ale pořád nám chyběla autorizace ze strany Mercedesu!
Zákazníky vítá příjemné prostředí příjmu oprav
Proč se to vleklo tak dlouho?
K tomu už se nechci vracet. Jen uvedu, že po otevření servisu v březnu 2018 jsme chystali na červen téhož roku zahájení zkušebního provozu showroomu. Najednou jsme se dozvěděli, že je vše zastaveno a vypisuje se nové výběrové řízení. Přihlásili jsme se do něj, zpracovali projekt, abychom záhy zjistili, že vše je zase jinak. Bylo nám oznámeno, že výběrové řízení se ruší a do dnešního dne jsme se nedozvěděli, proč. Tak jsme se raději dál neptali.
Litujete toho?
Podívejte, mít velkou hvězdu na baráku a být oficiálním dealerem je hezká věc. Na druhou stranu, našli jsme si jinou cestu podpory našeho servisu.
Jakou?
Soustředili jsme se na segment použitých a referenčních vozů. Vyšli jsme z existence neustále rostoucí skupiny potenciálních klientů, kteří dobře vědí, že nejdražší na koupi auta je první otočení klíčkem. Rádi ho tedy přenechají jinému zákazníkovi a poohlédnou se po ročním vozidle, s dvanácti, třinácti tisíci najetých kilometrů.
Dobře, ale napřed takové automobily potřebujete sehnat.
Rozjezd byl opravdu těžký, ale jakmile jsme pochopili systém, jakým se v Evropě prodávají auta, nemáme o ně nouzi. Nakupujeme hodně v Německu a Rakousku, kde navíc v době koronavirové krize ceny na rozdíl od nás výrazně poklesly. A samozřejmě čerpáme i z vlastních zdrojů. Řada firem našeho holdingu AUTO UH mercedesy používá ke služebním účelům.
Jihlavský servis Mercedesu je znám krátkými objednávacími lhůtami i vysokou kvalitou práce
Přesto, Vysočina náleží k ekonomicky slabším částem České republiky. Nemáte problémy s odbytem?
Zapomínáte na sílu internetu. Ta k nám přivádí zájemce z hodně vzdálených míst. Lákají je zajištěný kvalitní servis i poskytnutá záruka. Navíc nabízíme majitelům vozů službu Mercedes PICK UP. To znamená, že si vozidlo do servisu převezmeme na nimi určeném místě a také tam jim jej předáme po opravě. V případě potřeby poskytneme náhradní automobil. Udržet trvalý kontakt se zákazníky je naším prvořadým úkolem.
Daří se vám ho naplňovat?
Ano, i díky výhodné poloze. Například manažer z Brna potřebuje udělat na mercedesu garanční prohlídku, jenže všude naráží na dlouhé čekací doby. Tak zavolá do Jihlavy, domluví se, při cestě do Prahy u nás nechá vůz, převezme si náhradní a během návratu zase přesedne do svého. Stojí ho to jen pár minut zdržení a také po finanční stránce je to zajímavé.
Proč?
Například v Praze je hodina práce dražší než na Moravě. Náš servis v rámci Mercedesu patří k těm s nejnižší stanovenou maximální sazbou a i přesto je stálým klientům poskytována sleva.
Co je vaším hlavním cílem pro nejbližší léta?
Usilujeme o to, aby servis běžel na dvě směny. Teprve to podle mě přináší tu správnou efektivitu. Zaměstnanci si polepší, my vyděláme, ale hlavně bude spokojen zákazník. Dostane se mu opravdu kvalifikovaných a rychlých služeb.
Komentáře ke článku