Přidáte se k nám?
Adaptivní aerodynamika u Porsche 911
Dalším aktivním prvkem jsou vzduchové klapky
U nového Porsche 911 Turbo S automobilka dále zdokonalila technologii adaptivní aerodynamiky (PAA). Světovou premiéru měla v předchozí generaci „devětsetjedenáctky“ z roku 2014.
„Zpravidla stojíme před dilematem: pro maximální rychlost a malou spotřebu se žádá nízký součinitel aerodynamického odporu, zatímco vysoký přítlak přináší výhody z hlediska jízdní dynamiky. Tyto dvě charakteristiky jsou však v protikladu,“ uvedl Dr. Thomas Wiegand, šéf vývoje aerodynamiky Porsche. „Řešením je PAA. Díky zevrubnému rozšíření inteligentního systému lze dosáhnout mnohem většího rozpětí nastavení aerodynamiky.“
Novinkou jsou aktivní vzduchové klapky chlazení. Společně s nastavitelnou hranou předního spoileru a vysouvacím a naklápěcím zadním křídlem se tak model může vykázat třemi aktivními prvky aerodynamiky.
Do aerodynamické výzbroje Porsche 911 přibyly vzduchové klapky chlazení
PAA byla kromě toho rozšířena o režim Wet Mode, který posouvá aerodynamickou rovnováhu směrem k zadní nápravě ve prospěch větší jízdní stability na mokré vozovce, a dále o funkci aerodynamické brzdy. Ta zajistí masivnější odpor vzduchu a větší přítlak za podmínek intenzivního brzdění při vysokých rychlostech. PAA rovněž pomáhá sladit změny proudění vzduchu kolem vozidla po otevření posuvného střešního okna nebo stažení střechy u provedení Cabriolet.
Vylepšení se týkají nejen schopnosti přizpůsobovat se specifickým jízdním požadavkům, ale také samotných aerodynamických vlastností. Nově navržený aktivní přední spoiler společně se zadním křídlem zvyšuje přítlak o 15 procent. Jeho maximální hodnota v pozici Performance nyní činí zhruba 170 kilogramů.
Součinitel aerodynamického odporu u 911 Turbo S závisí na zvolené konfiguraci. Nejpříznivější s minimální hodnotou na úrovni 0,33 je s uzavřenými klapkami a zataženým předním i zadním spoilerem.
Komentáře ke článku