Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Adaptivní aerodynamika u Porsche 911

Adaptivní aerodynamika u Porsche 911

Dalším aktivním prvkem jsou vzduchové klapky

U nového Porsche 911 Turbo S automobilka dále zdokonalila technologii adaptivní aerodynamiky (PAA). Světovou premiéru měla v předchozí generaci „devětsetjedenáctky“ z roku 2014.

Zpravidla stojíme před dilematem: pro maximální rychlost a malou spotřebu se žádá nízký součinitel aerodynamického odporu, zatímco vysoký přítlak přináší výhody z hlediska jízdní dynamiky. Tyto dvě charakteristiky jsou však v protikladu,“ uvedl Dr. Thomas Wiegand, šéf vývoje aerodynamiky Porsche. „Řešením je PAA. Díky zevrubnému rozšíření inteligentního systému lze dosáhnout mnohem většího rozpětí nastavení aerodynamiky.

Novinkou jsou aktivní vzduchové klapky chlazení. Společně s nastavitelnou hranou předního spoileru a vysouvacím a naklápěcím zadním křídlem se tak model může vykázat třemi aktivními prvky aerodynamiky.

Do aerodynamické výzbroje Porsche 911 přibyly vzduchové klapky chlazení

PAA byla kromě toho rozšířena o režim Wet Mode, který posouvá aerodynamickou rovnováhu směrem k zadní nápravě ve prospěch větší jízdní stability na mokré vozovce, a dále o funkci aerodynamické brzdy. Ta zajistí masivnější odpor vzduchu a větší přítlak za podmínek intenzivního brzdění při vysokých rychlostech. PAA rovněž pomáhá sladit změny proudění vzduchu kolem vozidla po otevření posuvného střešního okna nebo stažení střechy u provedení Cabriolet.

Vylepšení se týkají nejen schopnosti přizpůsobovat se specifickým jízdním požadavkům, ale také samotných aerodynamických vlastností. Nově navržený aktivní přední spoiler společně se zadním křídlem zvyšuje přítlak o 15 procent. Jeho maximální hodnota v pozici Performance nyní činí zhruba 170 kilogramů.

Součinitel aerodynamického odporu u 911 Turbo S závisí na zvolené konfiguraci. Nejpříznivější s minimální hodnotou na úrovni 0,33 je s uzavřenými klapkami a zataženým předním i zadním spoilerem. 

Komentáře ke článku