Přidáte se k nám?
Startup Carvago míří na zahraniční trhy
Inovativní přístup k byznysu s ojetinami
Český automotive startup Carvago po pilotním provozu na domácím odbytišti expanduje za hranice. V první fázi míří do tří zemí západní Evropy – Německa, Francie a Dánska. V brzké budoucnosti by se měl otevřít také koncovým zákazníkům.
Do projektu v rámci prodejů ojetých automobilů je aktuálně zapojeno zhruba 50 firem, především dealerů z České republiky, a více jak 400 prodejců z regionů, do kterých Carvago nově vstupuje.
Aktuálně se soustředí na vývoz tuzemských aut do jednoho až tří let stáří se zárukou a minimálním nájezdem, která z důvodu vyšší ceny nejsou pro české zákazníky příliš atraktivní. „Momentálně evidujeme zájem zejména ze strany německých obchodníků o kvalitní a prověřené vozy z České republiky. Jedná se například o předváděcí vozidla nebo ukončené roční leasingy. Jsou totiž levnější než totožné kusy v Německu,“ uvedl Jan Kranát, spoluzakladatel startupu Carvago. „Do konce roku plánujeme měsíční prodeje vyšších stovek aut v zahraničí.“
Veškeré vozy jsou technicky prověřovány a jejich servisní historie je revidována a kompletně digitalizována. Potřebné úkony probíhají v testovacím centru TechYard, které zároveň slouží jako centrální logistický hub.
V dalších etapách má Carvago ambici stát se jedním z nejvýznamnějších exportérů, ale i importérů ojetin v Evropě. „Budujeme v této oblasti zcela nový přístup. Spoléhat se pouze na vlastní úsudek je v dnešní době naprostá demagogie a zároveň v digitálním věku promarněná příležitost posunout se někam dále. Bez robustních dat a pokročilých analýz, které říkají, jaké vozy jsou zrovna v přebytku a kterých je naopak nedostatek nebo jaká má být správná cena, jde o čistou spekulaci. Ta však vzhledem ke stále se zmenšující marži již nemá prostor. Možná regulace stáčení kilometrů následně trh definitivně zlomí,“ konstatoval další spoluzakladatel Carvaga Jakub Šulta.
Komentáře ke článku