Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Indická i česká novinka

Indická i česká novinka

Škoda Vision In je předobrazem SUV pro Indii

Škoda Auto na autosalonu v Dillí představila koncept SUV Vision In, který ctí potřeby indického trhu. Studie Vision In je 4256 mm dlouhá, 1589 mm vysoká a má rozvor náprav 2671 mm. To zaručuje optimální vnitřní prostor a maximální variabilitu. Robustní vzhled naznačuje odolnost vozu v náročném indickém provozu po zpevněných cestách i mimo ně. Indičtí zákazníci žádají výrazný až extravagantní design a studie Vision In tento požadavek splňuje.

Škoda Vision In

Koncept dostal mohutnou masku s žebrováním, typickou pro SUV modely Škoda, a dvoudílné LED světlomety. V zadní části dominují ostře řezané LED světlomety ve tvaru písmene L, nápis Škoda s LED podsvícením a výrazný hliníkový difuzor ve spodní části nárazníku.

Škoda Vision In

V interiéru konceptu Vision In se nejnovější technologie a materiály setkávají s tradiční indickou řemeslnou zručností a českým uměním křišťálu. Výzdoba interiéru vzdává hold indické technice tisku Kalamkari, při které jsou tradiční motivy nanášeny ručně za pomoci razítek vyrobených ze dřeva.

Na přístrojové desce i ve dveřích je výzdoba z tradičního českého křišťálu. Křišťálovým tlačítkem na přístrojové desce lze vyvolat komunikaci s digitálním asistentem. Dominantami přístrojové desky jsou centrální displej 12,3“ a digitální přístrojový štít Virtual Cockpit.

Škoda Vision In

Pohon zajišťuje zážehový motor 1,5 TSI/110 kW s točivým momentem 250 Nm, přenášeným přes sedmistupňovou automatickou převodovku DSG ovládanou systémem shift-by-wire, tedy bez mechanického spojení voliče a převodovky. Elektrické je i ovládání parkovací brzdy. S devatenáctipalcovými koly z lehkých slitin zrychlí Vision In z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h.

Studie Vision In je významným milníkem v přítomnosti automobilky Škoda na indickém trhu. Je první ukázkou využití nové lokalizované subkompaktní platformy MQB-A0-IN, která vznikla plně v režii Škoda Auto. Koncept ukazuje její technické možnosti. Díky jim rozšířila studie Vision In i nabídku použitých Simply Clever řešení. Prostor, který ušetřily nové digitální ovládací prvky vozu, je například využit k rozšíření odkládacích ploch. Zadní sedadla jsou variabilní a třímístnou konfiguraci lze snadno proměnit na dvě pohodlná křesla se středovou konzolou.

Škoda Vision In

Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto pro technický rozvoj, k platformě dodává: „MQB-A0-IN představuje platformu, u níž jsme se výrazně řídili lokálními požadavky indického trhu. Z hlediska efektivity nákladů nám umožňuje kombinovat potřebný prostor, vysokou kvalitu i moderní technologii. Díky výrobě v Indii jsme společně s našimi místními subdodavateli také schopni rychle a pružně reagovat na změny na trhu.“

Nová platforma zohlednila potřeby indických zákazníků a pamatuje na specifika tamního trhu. Ty rozvíjí studie Vision In. Jde o robustní auto, které je zároveň připraveno odolávat drsným podmínkám na indických cestách. K tomu přidává moderní řešení, která ukazují, jak se může mobilita v Indii posouvat v blízké budoucnosti vpřed.

Všechna použitá řešení dokumentují důraz, jaký Škoda Auto na indický trh klade. Druhá nejlidnatější země světa je obecně považována za obrovskou příležitost pro růst automobilek a Škoda Auto chce tento potenciál vytěžit, aby se Indie stala jedním z jejích pěti největších trhů na světě.

Škoda Vision In

Indický trh je velmi netypický a vyžaduje od automobilek individuální přístup. Místní řidiči jsou velice nároční a v tamním, pro našince velmi chaotickém provozu auta rozhodně nijak nešetří, a to jak z hlediska jízdy, tak i vytížení posádkou a nákladem.

Aby koncern Volkswagen dokázal požadavky indických zákazníků naplnit, dostala Škoda Auto na starosti projekt India 2.0. V jeho rámci převzala kompletní odpovědnost za aktivity koncernu na indickém trhu a připravuje zde mohutnou modelovou ofenzivu. Důležitou roli v ní budou hrát SUV. Vision In tedy ukazuje cestu k naplnění těchto požadavků a má být základním kamenem budoucího úspěchu značky Škoda v Indii.

Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In
Škoda Vision In

Komentáře ke článku