Přidáte se k nám?
Extreme E představilo prototyp Odyssey 21
K formuli E se přidají závody buggy s elektrickým pohonem
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu byl představen prototyp elektrického terénního vozu pro plánovanou novou závodní sérii Extreme E. Vůz v podobě buggy pro offroadové závody předvedl vítěz 500 mil v Indianapolisu Gil de Ferran.
Tvůrci, kteří stojí za připravovaným seriálem závodů, jdou podobnou cestu jako formule E. Není to náhoda, protože v jejich čele stojí zakladatel formule E Alejandro Agag. Začínají s jednotným závodním vozem s elektrickým pohonem. V průběhu let budou pro zúčastněné týmy a výrobce uvolněny pro vlastní vývoj různé komponenty. V Extreme E však budou mít účastníci, tedy automobilky, již v prvním roce možnost upravovat karoserii tak, aby se její vzhled podobal jejich příslušným silničním modelům.
Koncept vozu Odyssey 21 postavila francouzská společnost Spark Racing Technology. Je vybaven akumulátory dodávanými firmou Williams Advanced Engineering. Obě tyto společnosti také dodávaly podvozek a akumulátory pro první generaci monopostů formule E. Dodavatelem speciálních pneumatik bude Continental.
Trakční elektromotor má výkon 400 kW a elektrický terénní závodní vůz by měl být schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 s a překonat sklon až 55°. Měl by dosahovat největší rychlosti 200 km/h a mít dojezd až 200 kilometrů, ovšem za optimálních, tedy nikoliv závodních podmínek. Automobil je navržen s výhledem na to, že ve chvíli, jakmile to bude možné, budou akumulátory nahrazeny palivovými články na vodík.
Šampionát by měl začít v roce 2021. Agag tvrdí, že už má k dispozici 25 dopisů od potenciálních zájemců o účast. Závody samotné by se měly jezdit bez diváků v prostorech, kde nezpůsobí žádnou újmu životnímu prostředí. Mělo by se jednat o extrémní prostředí jako pouště, džungle nebo polární kraje. Přitom bude vše zaznamenáno na video a přenášeno televizí. Víceletý kontrakt na přenos těchto závodů už byl uzavřen se společností Fox Sports.
„Extreme E-SUV Odyssey 21 se liší od všeho ostatního v motoristickém sportu. Špičková technologie a design pneumatik, které společnost Continental vyvinula, vyústily v ohromující vůz s nejvyšším výkonem pro nejtěžší a nejrozmanitější prostředí planety. Ať už to bude v Arktidě, Himálaji, Amazonii, na Sahaře nebo na ostrovech v Indickém oceánu, toto auto předvede schopnost vozů E-SUV nejen nadšencům pro motoristický sport, ale také spotřebitelům, kteří se chtějí odlišit volbou elektricky poháněného SUV,“ říká Alejandro Agag.
Komentáře ke článku