Přidáte se k nám?
Nový Peugeot 208 i s elektrickým pohonem
Druhá generace malého hatchbacku z Trnavy
Téměř před osmi roky Peugeot uvedl nový model 208 - hatchback s moderním designem karoserie a revolucí v interiéru, reprezentovanou uspořádáním označovaným jako Peugeot i-Cockpit s výše položeným přístrojovým panelem, na který se řidič dívá přes zmenšený volant. Přes odmítavou reakci novinářů si toto uspořádání získalo přízeň motoristů, kteří oceňují jeho přednosti v každodenním provozu.
Nová generace už ve shodě s novým systémem označování nese opět jméno Peugeot 208. Zatímco první generace byla předznamenáním zcela nového designového stylu, který postupně převzaly všechny modelové řady, ta současná vychází ze stylu, který uvedl model 508.
Základní proporce se sice nezměnily, nicméně nový 208 je zcela jiné auto, postavené na bázi nejnovější modulární platformy PSA CMP (Common Modular Platform). Ta má o 30 kilogramů nižší hmotnost než předchozí platforma PF1, je prostorově úspornější, lépe tlumí hluk i vibrace a umožňuje použití mnoha nových technologií.
Nejvýznamnější inovací zde je prostor pod podlahou, určený pro zabudování akumulátorů. Peugeot 208 díky tomu přichází rovnou i v čistě elektricky poháněné verzi e-208.
Trakční elektromotor pod přední kapotou má výkon 100 kW (136 k) a nejvyšší točivý moment 260 N.m. Lithio-ionový akumulátor má kapacitu 50 kWh a umístěním pod podlahou přispívá ke snížení těžiště vozu, aniž by omezoval prostor pro posádku a zavazadla. Podle nového standardu WLTP umožňuje Peugeotu e-208 dojezd 340 kilometrů. Akumulátor je chlazený kapalinou a výrobce na něj dává záruku osm let nebo 160 000 km - pokud kapacita během záruky klesne pod 70 % původní hodnoty, tak jej vymění.
Spalovací motory jsou na výběr tři. Základ představuje nepřeplňovaný zážehový tříválec s nepřímým vstřikováním paliva 1,2 PureTech/55 kW (75 k). Přeplňovaná varianta s přímým vstřikováním 1,2 PureTech Turbo se nabízí ve verzích s výkonem 73,5 kW (100 k) nebo 96 kW (130 k). Zatímco méně výkonná varianta může být kombinována i s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin s měničem momentu a ovladačem ve formě joysticku, výkonnější ji má standardně. Francouzi ani nadále nevynechávají turbodiesel 1,5 BlueHDi/73,5 kW (100 k).
Nový Peugeot 208 je o 90 mm delší než předchůdce (4050 mm) a o 30 mm nižší (1430 mm). Šířka auta 1740 mm, ani rozvor náprav 2550 mm se nezměnily. Zavazadlový prostor je se 270 l o 10 l menší. Také Peugeot opustil třídveřovou karoserii - v nabídce už bude pouze pětidveřový hatchback.
V interiéru přístrojová deska s výrazným trojrozměrným členěním rozvíjí princip i-Cockpitu. Digitální přístrojový panel zobrazuje všechny důležité informace v 3D grafice - některé údaje jsou opticky blíže k zornému poli, jiné jakoby posunuté do pozadí. Centrální dotykový displej má podle úrovně výbavy velikost pět, sedm nebo deset palců. Tradiční spouštěče klimatizace v autě nejsou, ale je zde ovladač rádia a několik dalších tlačítek. Níže si můžete všimnout štědrého odkládacího boxu a voliče automatické převodovky ve formě joysticku. Zajímavostí je použití konektorů USB i USB-C.
Peugeot pro své malé auto připravil mnoho asistenčních systémů - k dispozici bude adaptivní tempomat včetně asistentu pro jízdu v dopravní zácpě (jen v kombinaci s automatickou převodovkou), automatický parkovací systém, funkce nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu, čtení některých dopravních značek, monitorování mrtvých úhlů nebo samočinné přepínání potkávacích a dálkových světel.
Výrobu nové generace Peugeotu 208 včetně elektrické verze zajistí závod koncernu Groupe PSA v Trnavě.
Komentáře ke článku