Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Aston Martin Lagonda - elektrické SUV pro rok 2021

Aston Martin Lagonda - elektrické SUV pro rok 2021

Koncept SUV All-Terrain se představí v Ženevě

Automobilce Aston Martin z britského Gaydonu se pod křídly současného majitele, italského konsorcia Investindustrial, neobvykle daří. Po mnoha letech strádání se dostala z finančních potíží, předloni dokonce poprvé od roku 2010 do černých čísel. Také poprvé od roku 2008 překonala roční hranici 5000 vyrobených vozů. A manažeři značky mají smělé plány také do budoucna: ročně chtějí dodat zákazníkům nejméně 6500 automobilů, přičemž v roce 2025 by to mělo být dokonce 14 000 exemplářů. K tomu dopomohou i zcela nové modely.

Součástí expanze britské automobilky je rovněž návrat legendární značky Lagonda, která byla založena již v roce 1897 a pod správu Aston Martinu přešla po druhé světové válce (1947). Lagonda se zaměří na luxusní vozy, přičemž se chce stát plnohodnotnou alternativou pro britské symboly Bentley nebo Rolls-Royce. Vlašťovkou v tomto inovativním pojetí bude elektrické SUV s přídomkem All-Terrain.

Lagonda All-Terrain navazuje na předchozí koncept Vision, který byl k vidění na loňském 88. autosalonu v Ženevě a který se podle dostupných informací dočká sériové výroby. Verze All-Terrain se také bude prodávat, její produkce je z nejvyšších míst značky potvrzena na rok 2021. Za tím účelem by se v St. Athanu ve Walesu měla postavit zcela nová továrna, jejíž montážní linky bude verze All-Terrain opouštět společně s chystaným crossoverem Aston Martin DBX. V jeho případě se můžeme těšit na zcela nový koncept, který odhalí přednosti elektrické platformy vyvíjené pro vozy Lagonda.

 

V loňském roce zaujal Aston Martin v Ženevě svým konceptem Lagonda Vision

 

Podle slov generálního ředitele společnosti Andyho Palmera se značka bude orientovat více na mladší zákazníky, pro něž jsou Bentley a Rolls-Royce příliš konzervativní. Viděno optikou Středoevropana se takových na starém kontinentě moc nenajde, nicméně například Saudská Arábie nebo Čína bude v tomto směru dokonalý ráj. Tamní boháči totiž na exkluzivní vozy slyší, navíc když budou mít čistě elektrický pohon.

Přestože jakékoliv technické parametry výrobce drží v naprosté tajnosti, podle zákulisních informací dostane každá náprava modelu All-Terrain svůj vlastní elektromotor pro pohon všech kol. Jízdní dosah na plné nabití akumulátorů by měl dosahovat zhruba 650 kilometrů, přičemž rychlonabíjení by se mělo postarat o plnou kapacitu baterií za pouhých 15 minut.

Vedle elektrického SUV Lagonda All-Terrain budou letos v Ženevě na stánku Aston Martinu v hale číslo 2 k vidění také tři hlavní sportovní modely značky: Vantage, DB11 v ostřejší variantě AMR a nové super-GT s označením DBS Superleggera. Dva z nich pocházejí z dílen divize Q zabývající se personalizací modelů podle přání budoucího zákazníka, přičemž inspirace byla převzata z vysokovýkonného modelu Vantage. Nechybí speciální oranžové lakování Cosmos Orange a spousta originálních detailů z uhlíkových vláken na zevnějšku i v kabině.

Andy Palmer také prohlásil: Způsoby, jakými automobilky prezentují svoje nové modely, se v posledních letech dost výrazně změnily, nicméně stále převažuje skvělá, přesvědčivá a jedinečná atmosféra výstav. Z historického hlediska byl pro nás autosalon v Ženevě vždycky důležitý, viz třeba obdivuhodný zájem okolí o nový koncept Lagonda Vision na loňské autoshow. O to více nás těší, že letos na stejném místě ve světové premiéře představíme další pozoruhodný model. All-Terrain jasně ukáže, jak bude vypadat první novodobá Lagonda. A také odhalí, jaké velkolepé automobily budeme moci v budoucnu vyrábět díky použití kompaktních elektrických pohonů.

 

Komentáře ke článku