Přidáte se k nám?
Další čínská automobilka vstoupí do Evropy
Přinese si s sebou SUV a supersport
Jmenuje se Aiways a jakkoli její název připomíná výrobce dámských hygienických pomůcek, jde o čínskou automobilku, která se chystá vstoupit na evropský trh. K prvnímu oficiálnímu uvedení dojde na ženevském autosalonu v březnu, kam přiveze své SUV s názvem U5.
A čím chce čínská automobilka zaujmout? Zaprvé, vyrábí pouze elektromobily. Zadruhé to má být cena, která nebude ani přehnaně vysoká, ani podezřele nízká. Zařadí se mezi konkurenci velkých elektrických SUV, jakými jsou Mercedes-Benz EQC nebo Audi E-tron. Dále má zaujmout konektivitou a vysokou mírou bezpečnosti. Automobilka sama vůz prezentuje jako produkt s vysoce inovativní konstrukcí a pohonným ústrojím. Mezi evropskými SUV by se mělo navíc prosadit jako jedno z těch nejbezpečnějších.
Možná to zní trochu přehnaně, ale Aiways není žádnou malou firmou někde na kraji světa. Jde o továrnu, která zaměstnává 1100 lidí a veškerý vývoj, výroba baterií i montáž probíhají v ní. Firmu založil v roce 2017 předseda představenstva Gary Gu a prezident společnosti Samuel Fu.
Aiways se tak stává další čínskou značkou, která spouští ofenzívu na evropském trhu. Mezi další patří například značka Chery, která má téměř totožné plány. Jako bychom tady měli těch automobilek málo. Co ale zní lákavě, je další chystaný vůz automobilky Aiways, a sice supersport. Na jeho vývoj totiž najala Rolanda Gumperta, majitele automobilky Gumpert a strůjce rekordního supersportu Gumpert Apollo, který má podobné aerodynamické vlastnosti jako formule 1.
Jmenuje se RG Nathalie a pohání jej čtveřice elektromotorů, každý o výkonu 137 koní. Předběžně se očekává, že vůz bude schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy. Maximální rychlost by měla být zhruba 300 km/h. Díky metanolovým bateriovým článkům od inovativní dánské firmy Serenergy je teoretický dojezd až 850 km na jedno nabití. Nathalie by se měla prodávat za 400 000 dolarů (v přepočtu 8 800 000 Kč).
Komentáře ke článku