Přidáte se k nám?
Volkswagen se chystá na Nürburgring
Cílem je pokořit elektrický rekord
Volkswagen pokračuje v ofenzivě na poli elektromobilů. Závodní speciál ID. R se stal nástrojem, kterým demonstruje pokročilost své technologie. Ukázkou toho, jak dynamicky by mohl elektrický pohon fungovat i v běžném světě, se stala rekordní jízda na coloradské hoře Pikes Peak, kde monopost zajel absolutní rekord 7:57,148 a překonal tak dosavadní maximum o 26 vteřin.
Jedna výzva ale zřejmě nestačí, Volkswagen se nyní chystá vyšlápnout si na Severní smyčku Nürburgringu. To je asi nejostřeji sledovaný okruh na světě. Automobilky se zde předhánějí v nejrychlejších časech na kolo a některé modely se dokonce ladí přímo na tento okruh.
Závodní speciál ID. R se však bude muset upravit. Na Severní smyčku bude muset být speciálně nastaven. Úpravy se budou týkat především aerodynamiky. Změnou ale projde i celkové nastavení vozu, včetně podvozku a možná i pohonného ústrojí. Rozdíl mezi nadmořskou výškou Pikes Peaku a Nürburgringu je totiž přes dva tisíce metrů.
Nejvyšší výkon vozu pramení ze dvou elektromotorů a činí 500 kW (680 koní). Hmotnost vozu včetně řidiče nebude přesahovat 1100 kilogramů. Testování proběhne na jaře na nejrůznějších okruzích po celém světě. O rekordní jízdu se Volkswagen pokusí již toto léto. Za volantem bude sedět automobilový závodník Romain Dumas, který monopost dovezl k rekordu i na trati Pikes Peak.
Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport, prohlásil: „Po rekordu na Pikes Peaku je nejrychlejší čas pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu další velkou výzvou pro ID. R. Rekordní čas na Severní smyčce je skvělým vyznamenáním pro jakýkoliv vůz, závodní i sériově vyráběný.“ Současným rekordmanem elektrických vozů je čínský supersport Nio EP9, který objel Zelené peklo za 6:45,90.
Komentáře ke článku