Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

BMW M4 bude poslední M s manuální převodovkou

BMW M4 bude poslední M s manuální převodovkou

Vedení BMW má jasno

Okolo nedávno představené nové generace BMW řady 3 koluje spousta otázek. Jedna z nejpalčivějších je, zdali se v ostré verzi M bude nabízet i manuální převodovka, která se v dnešní době dá již považovat za ohrožený druh. Na odpověď si budeme muset ještě pár měsíců počkat, BMW ale prozatím uklidnila fanoušky modelu M4.

Podle automobilky, si sportovní kupé zachová šestistupňovou manuální převodovku co nejdéle to bude možné. „Upřímně, pokud se na to podíváme z pohledu inženýra, je automatická převodovka s pádly pod volantem o mnoho rychlejší“, řekl člen představenstva BMW, Klaus Fröhlich časopisu Road and Track. Dále pokračoval: „Řazení pádly je preciznější a sportovnější. Zejména na takovém okruhu, jako je třeba Nürburgring, máte mnohem lepší kontrolu nad autem, když nemusíte dávat ruku z volantu, kvůli přeřazení. Myslím si, že z celkového hlediska manuální převodovky zcela vymizí. Ale také si myslím, že BMW M4 by mělo manuály střežit jako pevnost. Takže až zmizí i ta poslední manuální převodovka, měla by být v BMW M4. To je můj názor.“

BMW M Performance Parts Concept

 

Vyvstává tak otázka, jak dlouho to bude trvat. Fröhlich již kdysi uvedl, že se na manuální převodovku můžeme těšit i v nástupci modelu M4. Na to jednoduše dodal: „Jednoduše řečeno, manuální převodovku budeme nabízet minimálně ještě deset let“.

Manuální převodovky samozřejmě nejsou v ohrožení jen kvůli větší schopnosti a obratnosti těch automatických. Na vině je i stále rostoucí výkon aut, se kterým mají manuální převodovky kolikrát už problém. Ukočírovat pět set a více koní s masivním točivým momentem, který produkují dnešní turbomotory, pouze za pomoci manuální převodovky je pro mechaniky dřina. Podle Fröhlicha pak jednou nastane čas, že už manuály prostě nebudou stačit. Vyřešit by to mohl vývoj zcela nových převodovek, do toho se ale BMW moc nechce.

Komentáře ke článku