Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Volkswagen Passat se bude vyrábět v Kvasinách

Volkswagen Passat se bude vyrábět v Kvasinách

Výroba začne v roce 2023

Nejvyšší vedení Volkswagenu dnes odsouhlasilo nové výrobní plány. Strategické rozdělení výroby s sebou přináší nejednu změnu. Například výrobní závody v Hannoveru a Emdenu se nyní přestaví na produkci pouze elektrických vozů. Z důvodu růstu poptávky plánuje koncern Volkswagen po roce 2022 stavbu další továrny na auta i ve východní Evropě.

Oliver Blume, člen představenstva společnosti Volkswagen uvedl: „Redefinovali jsme strategická vodítka pro budoucí rozdělení našich výrobních závodů. Chceme, aby naše výrobny byly připravené na budoucnost. To, kromě jiného, zahrnuje i sdružování výroby s jinými značky koncernu, abychom tak maximalizovali společnou spolupráci a snížili náklady na výrobu.“

Z výrobních linek továrny v Emdenu budou sjíždět výhradně elektrické vozy nižší třídy a některé sedany. Závod v Hannoveru se zaměří na rodinu I.D. Buzz. „Německé továrny se pro transformaci na výrobu elektrických vozidel obzvláště hodí, vzhledem ke kvalifikační úrovni našich zaměstnanců a vysokému stupni odbornosti,“ pokračoval Blume.

A změny se týkají samozřejmě i nás. Výrobní závod Škoda v Kvasinách přivítá Volkswagen Passat. Ten se zde bude vyrábět od roku 2023, konkrétně jeho nová generace, a to na stejné výrobní lince jako Škoda Superb a Kodiaq. Výroba modelů Škoda Karoq a Seat Ateca, která probíhá v Kvasinách, bude přesunuta do plánované východoevropské pobočky. 

 

Šéf odborů ve Volkswagenu Bernd Osterloh uvedl: „Jsem velmi hrdý na to, že se nám v německých výrobních závodech podařilo získat velký podíl výroby elektrických vozů, protože Německo, a vlastně celá západní Evropa, společně s Čínou a USA, se stanou průkopníky v elektromobilitě.“

Přechod na výrobu elektrických vozidel by ale mohl mít nepříjemný dopad na zaměstnance. Ti se obávají, že jich v modernizovaných továrnách už nebude tolik potřeba. Volkswagen se ovšem zaručil, že k hromadnému propouštění nedojde před rokem 2028. To znamená, že noví zaměstnanci mají minimálně na deset let vystaráno.

Koncern Volkswagen si stanovil cíl zvýšit do roku 2025 produkci o 30 %. Do stejné doby sníží veškeré výrobní závody Volkswagenu svůj dopad na životní prostředí na polovinu. „Stanovili jsme si jasné a ambiciózní cíle. Naše produkce musí být pro skupinu Volkswagen strategickou výhodou,“ dodal Oliver Blume.

Komentáře ke článku