
Přidáte se k nám?
Hybridní sedan se zvýšenou dynamikou
Nedávno představená nová generace řady 3 od BMW se dočká posily v modelové paletě pohonných jednotek. Stane se jím elektřina. Nemusíme se však obávat. Je to hybrid.
Konkrétně plug-in-hybrid. Řada 3 si tak stále zachová status sportovního sedanu se spalovacím motorem, elektromotor zde bude jen pomáhat. Základem 330e bude zážehový čtyřválec o výkonu 185 kW (252 k). Vůbec poprvé je u BMW možnost funkce XtraBoost, která krátkodobě zvyšuje výkon plug-in hybridního systému o 30 kW (41 k). V případě potřeby je tak k dispozici téměř tři sta koňských sil. A stále se jedná o auto, které dokáže ujet vzdálenost 60 km na samotný elektromotor. Oproti předchozí generaci jde o 50% zlepšení.
Zážehový motor, v podobě dvoulitrového čtyřválce TwinPower o výkonu 135 kW (184 k), bude spolupracovat s elektromotorem o výkonu 50 kW (86 k). Společně tak disponují výkonem 185 kW (252 k). Funkce XtraBoost navýší výkon elektromotoru krátkodobě až na 83 kW/113 k. Točivý moment celé soustavy dosahuje hranice 420 Nm. O rychlou jízdu nebude samozřejmě nouze. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou šesti sekund a pokračuje až do 230 km/h.
V režimu hybrid je maximální rychlost 110 km/h. Na čistou elektřinu lze jezdit až 130 km/h. Funkce XtraBoost nebude mít žádné speciální tlačítko, aktivuje se automaticky při přepnutí do režimu Sport. BMW slibuje citlivější spojení s plynovým pedálem oproti předchozí generaci a specifický program řazení osmistupňové převodovky Steptronic. Řízení hybridního modelu by se tak mělo vyrovnat tomu s čistě spalovacím motorem. XtraBoost lze navíc používat až do minimální úrovně nabití akumulátoru a je také k dispozici při plném sešlápnutí plynového pedálu (kickdown), případně v poloze S/M voliče převodovky.
Jakožto člen hybridní společnosti musí nové BMW oplývat inteligentními systémy. Elektromotor například funguje nejen pro pohon vozu, ale v režimu generátoru je připraven také účinně rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Toto řešení nabíjí i elektrickou síť celého vozu. Dále je při jízdě na hybridní režim nebo na čistou elektřinu možné si v rámci volitelné výbavy připlatit i akustické varování chodců. Na první pohled se tak BMW 330e jeví jako chytrý, rychlý cestovatel s průměrnou spotřebou 1,7 litru na 100 km.
Ale může to být ještě lepší. K dispozici je kompletní příplatková výbava, stejně jako u „obyčejných“ BMW. To samozřejmě zahrnuje i prvky M výbavy, jako adaptivní M podvozek, variabilní sportovní řízení a M sportovní brzdový systém. BMW 330e bude na trh uvedeno v létě příštího roku.
Komentáře ke článku