Přidáte se k nám?
Mercedes-Benz EQ Power
Plug-in hybridní modely
Mercedes-Benz zintenzivňuje proces elektrifikace automobilů. Do roku 2022 bude elektrifikováno kompletní portfolio divize Mercedes-Benz Cars. Plánuje se více než 130 elektrifikovaných variant vozidel od mild-hybridů se 48 V elektrickou sítí přes hybridní verze s možností vnějšího nabíjení (plug-in hybridy) až po vozidla s čistě elektrickým pohonem. Tuto elektrickou ofenzivu zastřešuje nová značka EQ, což znamená Electric Intelligence. Značka smart přejde kompletně na elektrický pohon.
Pod označením EQ Power jsou už v nabídce vozy s novým externě nabíjitelným hybridním pohonem 3. generace a další budou následovat. Mercedes-Benz sází nejprve na třídy C, E a S. Akumulátory s kapacitou 13,5 kWh jsou propojeny buď se zážehovými, nebo vznětovými motory. Plug-in hybridní pohon EQ Power spojuje výhody dvou pohonů: ve městě, jezdí čistě na elektřinu a na dlouhých trasách využívá spalovací motor. Hospodárnost zvyšuje rekuperace kinetické energie.
Na cestě do sériové výroby jsou v současnosti následující modely EQ Power:
Mercedes-Benz E 300 e jako sedan a E 300 de jako sedan a kombi jsou vozy vyšší střední třídy pro řidiče, kteří často cestují a kladou důraz na komfort při dlouhých cestách, ale na druhé straně by v centrech měst rádi jezdili také čistě elektricky. Výhodou externě nabíjitelných modelů třídy E je tažné zařízení, které umožňuje jízdu s přívěsem o hmotnosti až 2100 kg.
Mercedes-Benz S 560 e byl prvním modelem, v němž debutovala aktuální generace hybridního pohonu s možností vnějšího nabíjení. Hybridní pohon modelu S 560 e kombinuje zážehový motor V6 s nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) a elektromotor EQ Power o výkonu 90 kW spojené přes hybridní převodovku 9G TRONIC. Luxusní sedan má v kombinovaném cyklu NEDC dojezd až 50 km s čistě elektrickým pohonem a kombinovanou spotřebu benzinu 2,6 - 2,5 l/100 km (emise CO2 59-57 g/km).
Asistenční systém ECO Assistent podporuje řidiče ve snaze o předvídavou a hospodárnou jízdu pokyny, kdy má uvolnit pedál plynu, například před úsekem s omezením rychlosti jízdy, a funkcemi, jakými jsou setrvačná jízda a cílené řízení rekuperace kinetické energie. Za tím účelem se využívají údaje navigačního systému, rozpoznávání dopravních značek a informace inteligentních bezpečnostních asistentů. Přitom jsou provozní teplota spalovacího motoru a funkce dodatečného čištění výfukových plynů poprvé řízeny tak, aby se minimalizovala spotřeba paliva a tedy i emise.
Komentáře ke článku