Přidáte se k nám?
Mercedes-Benz EQV se představil
První plně elektricky poháněné MPV a minibus
Mercedes-Benz představil po eVitu a eSprinteru na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu sériovou verzi prvního elektricky poháněného vozidla, odvozeného ze Třídy V. Je určené jak k prodeji jako osobní automobil, tedy MPV, tak pro komerční využití coby minibus.
Elektrická pohonná jednotka eATS je umístěná u přední nápravy pod čelní maskou s přístupem k zásuvce pro dobíjení v předním nárazníku. Trakční elektromotor, který má největší výkon až 150 kW a točivý moment 362 N.m, pohání přední kola.
Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný kompaktní celek. Energii mu dodává lithio-ionový akumulátor s kapacitou 90 kWh, umístěný pod podlahou vozidla, takže vnitřní prostor nedoznal změn. Vůz má dojezd 405 kilometrů při spotřebě elektrické energie 27,0 kWh/100 km.
Vůz s rozvorem náprav 3200 milimetrů a celkovou hmotností 3500 kilogramů má objem zavazadlového prostoru 1030 litrů. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h.
V základní výbavě je vodou chlazená palubní nabíječka OBC s výkonem 11 kW k domácímu nabíjení střídavým proudem. Zcela vybitý akumulátor se na plnou kapacitu nabije za 10 hodin. Pro maximalizaci dojezdu se vysokonapěťový akumulátor dobíjí i za jízdy s využitím rekuperace kinetické energie při zpomalování. Řidič může intenzitu rekuperace ovlivnit páčkami pod volantem.
V kombinaci s navigací, optimalizovanou pro EQ, se aktivní monitorování stará o bezpečný dojezd do cíle i v případě nedostupnosti nabíjecí stanice. Systém MBUX na desetipalcovém HD displeji zobrazuje stav nabíjení, čas odjezdu nebo znázornění spotřeby. Displej může být využíván i k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge nebo jízdních módů. Inteligentním hlasovým ovládáním lze ovládat navigaci, telefon, hudbu, informace o počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí cestujících, například klimatizaci nebo osvětlení.
Komentáře ke článku