Přidáte se k nám?
Aston Martin Cygnet V8
Městské supermini v Goodwoodu
Aston Martin se v letech 2011 až 2013 pokoušel přesvědčit své zákazníky, aby si do garáže jako další auto vedle svého supersportu pořídili městské miniauto Cygnet. Tím byla ve skutečnosti Toyota iQ. O tři metry dlouhé vozítko nebyl valný zájem ani pod jménem Toyota, natož mezi ortodoxními příznivci sportovních aut Aston Martin. Aston Martin jich prodal pouhých 593 kusů a vše ve vší tichosti nechal upadnout do zapomenutí.
Nyní ale při Festivalu rychlosti v Goodwoodu Aston Martin toto fiasko překvapivě připomenul speciálem Cygnet V8. Do přídě miniaturní Toyoty iQ byla vestavěna kompletní pohonná jednotka z vozu Vantage V8, tedy nepřeplňovaný motor V8 4,7 l v bloku se sedmistupňovou převodovkou Sportshift a přední částí hnacího hřídele, přenášejícího točivý moment na zadní kola.
Do vozu byly vestavěny ochranný rám v souladu s předpisy FIA, závodní sedadla Recaro, hasicí přístroj, přístrojová deska z uhlíkového kompozitu a na ní dvě zdířky USB.
Vozítko o hmotnosti 1375 kg dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 275 km/h, což musí být při dvoumetrovém rozvoru hodně dramatický zážitek i při ideálním rozložení hmotnosti 50/50 %. Pro zastavení tohoto městského mini jsou v 19“ kolech kotoučové brzdy - vpředu o průměru 380 mm se šestipístkovými třmeny a vzadu o průměru 330 mm a čtyřpístkové třmeny.
Komentáře ke článku