Přidáte se k nám?
Lydden Hill nakonec bez rallyekrosové špičky
Z bezpečnostních důvodů se nepojede ani v neděli
Vozy vrcholné třídy RX1e si při čtvrtém letošním podniku rallyekrosového mistrovství světa na britském okruhu Lydden Hill nakonec vůbec nezazávodí. Sportovní komisaři se tak rozhodli z bezpečnostních důvodů. Stále totiž nebyla odhalena přesná příčina toho, co v pátek způsobilo požár, při kterém shořely oba vozy Lancia Delta stáje Special One Racing a také jejich transportér. Z tohoto důvodu se nejezdilo ani v sobotu.
„Došli jsme k závěru, že vyšetřování nepokročilo dostatečně dopředu, abychom mohli určit příčinu závady, která vedla k požáru. Vyšetřování neodhalilo včas příčinu, takže není možné podnik restartovat se zárukou odpovídající bezpečnosti pro diváky, členy týmů a jezdce,“ stojí v odůvodnění komisařů FIA.
K restartu podniku nedošlo ani přesto, že existovala snaha najít způsob, jak v neděli závodit: „FIA a organizátoři prošetřili řadu možností, jak by podnik mohl pokračovat. Jelikož ale nebyla příčina požáru známá, usoudili jsme, že každá z těchto alternativ by s příčinou tohoto velmi nebezpečného požáru jenom spekulovala. Dodavatel baterie Kreisel navíc nebyl kvůli probíhajícímu vyšetřování schopen poskytnout odpovídající záruku ve svůj systém,“ zní vysvětlení.
K požáru došlo v pátek v 8:43 hodin místního času v týmovém zázemí. Nejprve začal hořet vůz Sébastiena Loeba. Jako první začala hořet baterie, a to v době, kdy se auto legendy WRC nabíjelo. Poté chytl i vůz Guerlaina Chicherita. Jak obě Lancie, tak týmový transportér shořely, a to i navzdory snahám hasičů. K žádným zraněním naštěstí nedošlo.
Zbytek sezony bez Special One Racing
Jelikož stáji Special One Racing shořely oba vozy, má pro ni britský incident podle očekávání následky, které přesahují závodní víkend na okruhu Lydden Hill. Tým totiž potvrdil, že se ve zbytku letošní sezony už neukáže.
„Jelikož nám chybí dvě auta a také velká část našeho vybavení, nebudeme schopni v posledních čtyř podnicích letošní sezony nastoupit. Momentálně by tým rád poděkoval všem, kteří nám během pátku posílali zprávy, kterými se nás snažili povzbudit. Zejména ale děkujeme těm, kteří nás takto podporovali už od začátku našeho dobrodružství v dubnu. Jsme hrdí na to, jaké reakce naše dvě nádherné Delty Evo-e RX vyvolávají. Nyní z nich ale zůstaly jenom fotky a videa,“ uvedl tým.
Special One Racing současně vyloučil, že by nesl vinu za požár: „V tuto chvíli můžeme říct, že náš personál žádné chyby neudělal, ani naši partneři,“ trvají Francouzi na svém.
Další letošní závod by se měl konat o víkendu 5.-6. srpna na okruhu v belgickém Mettet. Vzhledem k předčasnému konci sezony stáje Special One Racing by se ho mělo zúčastnit jen osm vozů.
Po prvních třech podnicích letošní sezony je na tom nejlépe Johan Kristoffersson. Švéd vyhrál všechny tři podniky a kráčí tak za šestým titulem mistra světa. Před druhým Niclasem Grönholmem má náskok 27 bodů. Třetí je se ztrátou 31 bodů na lídra Kevin Hansen.
Zdroj: World Rallycross Championship, DirtFish, Autonoviny, úvodní foto: Hansen World RX Team
Komentáře ke článku