Přidáte se k nám?
Prokop ukázal barvy své Fabie
Na Sardinii se jednorázově vrátí do české techniky
Martina Prokopa čeká během nadcházejícího víkendu poněkud netradiční vystoupení. Svůj druhý letošní start v rallyeovém mistrovství světa na Sardinii totiž neabsolvuje s Fordem Fiesta Rally2, jako je tomu v poslední době zvykem, ale se Škodou Fabia RS Rally2. K této změně ho donutily logistické důvody.
"Naše Fiesta momentálně pluje z Mexika do Keni a na Sardinii tím pádem nebude. Celý život závodím převážně se svým týmem a v těch cizích se necítím dobře. Proto padla volba na stáj Raimunda Baumschlagera, se kterým občas spolupracuji. Pojedeme s jeho novým RS. Skoro po dvaceti letech se tak vrátíme do vozu české značky," vysvětluje Prokop.
Nyní jihlavský jezdec ukázal, s jakým zbarvením v Itálii nastoupí. Auto se sice mění, barvy ale nikoli. Vůz je totiž veden v tradiční červeno-žluto-bílé, tedy v kombinaci, která reprezentuje polskou petrochemickou společnost Orlen.
Jak už sám Prokop uvedl výše, s vozem značky Škoda si zazávodí po hodně dlouhé době. Naposledy se tak stalo v prosinci roku 2005, kdy si za volantem modelu Škoda Fabia Kit Car dojel pro celkové osmé místo na Pražském rallyesprintu. Od té doby jsme ho mohli při klasických rallyeových soutěžích vídat pouze s vozy značek Citröen, Mitsubishi, Peugeot, Zastava a Ford. Právě s Fordem absolvoval od roku 2010 převážnou většinu svých startů.
Kromě vozu Škoda Fabia Kit Car si Prokop v minulosti zazávodil i s vozy Škoda Felicia a Škoda Octavia WRC. Právě s Octavií se mu z aut mladoboleslavské značky dařilo nejvíce. V roce 2004 s ní dosáhl na celkové páté místo v mistrovství republiky a kromě toho ho dovezla k triumfu na Rallye Šumava.
Stará Fiona už má smůlu
Ve hře byla chvíli i varianta, že by se Prokop na Sardinii vrátil do vozu Ford Fiesta RS WRC, se kterým se český jezdec objevoval v mistrovství světa v letech 2011-2020. Tento nápad byl ale brzy pasé.
"Bohužel jsme se dozvěděli, že naše stará Fiona už není připravena závodit papírově. Její homologace už jí je platná akorát tak do muzea," říká Prokop.
Start s hybridním vozem Rally1, se kterými se nyní závodí v nejvyšší třídě mistrovství světa, vůbec nebyl na pořadu dne: "Cena za pronájem tohoto auta je šílená," dodává.
S Fordem Fiesta RS WRC už sice Prokop závodit nemůže, před Rallye Sardinie si s ním však alespoň zatestoval. Vydal se do Polska.
Na Sardinii se Prokop pokusí navázat na svůj první letošní start v MS. V Mexiku dojel s Fordem Fiesta Rally2 jako čtvrtý ve WRC 2 a současně na 11. příčce celkově. V Itálii bude jedním z jeho soupeřů mimo jiné i Erik Cais. Ten rovněž pojede se Škodou Fabia RS Rally2. U něj jde ale o vůz, se kterým startuje pravidelně. V rámci WRC 3 pojede také Filip Kohn s Fordem Fiesta Rally3.
S Rallye Sardinie už má Prokop bohaté zkušenosti. Letos se jí totiž totiž zúčastní již poosmnácté. Nejlepších výsledků zde dosáhl s Fordem Fiesta RS WRC. Ten ho zde dovezl k pěti celkovým bodovaným výsledkům, mezi nimiž dominuje páté místo z roku 2013. Za zmínku ale stojí například také rok 2009 a vítězství v juniorském hodnocení s Citroënem C2 S1600. Šlo o jeden z triumfů, který Prokopa v tomto roce dovedl k titulu juniorského mistra světa.
Zdroj: Autonoviny, Benzina Orlen Team, úvodní foto: Benzina Orlen Team
Komentáře ke článku