Přidáte se k nám?
Volkswagen plánuje kapacitu 240 GWh
Náklady na baterie se mají radikálně snížit
Volkswagen uspořádal svůj Power Day, kde oznámil plán na snížení nákladů na baterie až o 50% a zajištění kapacity baterií ve výši 240 GWh.
Podobnost Power Day od VW s akcí Tesly Battery Day není jen v názvu. Stejně jako americká elektroautomobilka i Volkswagen oznámil hodně sebevědommé plány na snížení nákladů při výrobě baterií.
Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen pro technologie, plán okomentoval: „Naším cílem je snížit náklady a složitost baterie a současně zvýšit její dosah a výkon. Díky tomu bude e-mobilita cenově dostupná a dominantní technologie pohonu.“
Uvedení technologie je plánováno na rok 2023 a bude instalováno napříč značkami až u 80% všech elektrických vozidel koncernu. Další úspory budou dosaženy optimalizací typu článku, nasazením inovativních výrobních metod a důslednou recyklací . Volkswagen si tak klade za cíl postupně snižovat náklady na baterie v základním segmentu až o 50% a v objemovém segmentu až o 30%.
„Budeme využívat své úspory z rozsahu ve prospěch našich zákazníků, i pokud jde o baterii." V průměru, snížíme náklady na bateriové systémy výrazně pod 100 EUR za kilowatthodinu. Díky tomu bude e-mobilita cenově dostupná a dominantní technologie pohonu,“ dodal Schmall.
Konkrétně plán povede k tomu, že pouze v Evropě bude do konce tohoto desetiletí založeno šest nových bateriových továren s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh.
Německá automobilka hodlá v Evropě do roku 2025 provozovat 18 000 veřejných rychlonabíjecích stanic. V Severní Americe VW pokračuje ve svém úsilí prostřednictvím společností Electrify America a Electrify Canada, které do konce roku plánují přibližně 3 500 rychlonabíjecích bodů. V Číně je pak do roku 2025 v plánu prostřednictvím společného podniku CAMS vybudovat celkem 17 000 rychlonabíjecích bodů.
Komentáře ke článku