Přidáte se k nám?
Před 75 lety začala sériová výroba Brouka
Legendárního Typu 1 vzniklo přes 21 milionů kusů
Dne 27. prosince 1945 se rozeběhla sériová výroba sedanu Volkswagen (Typ 1), jenž je daleko známější jako Brouk. Projekt vznikl původně v období Třetí říše, ale přerušilo ho vypuknutí druhé světové války. Do jejího konce opustilo brány závodu Volkswagen ve Wolfsburgu jen 630 kusů modelu, který dostal v roce 1938 nové označení KdF-Wagen. Přednost v té době samozřejmě měly dodávky výzbroje pro wehrmacht.
Civilní produkce naběhla pod dohledem britské vojenské vlády, která převzala společnost Volkswagenwerk GmbH v červnu 1945. Záměrem bylo zajistit tímto způsobem nezbytnou dopravu v rámci okupační zóny.
První volkswageny vznikaly ve Wolfsburgu už těsně po skončení druhé světové války
Již v srpnu 1945 přišla první objednávka na 20 000 vozidel. Zpočátku se musely řešit velké problémy se zajišťováním potravin a bydlení pro zaměstnance. Negativní vliv sehrávaly také váznoucí dodávky materiálu a energií. Navzdory tomu se do konce roku 1945 podařilo vyexpedovat 55 Brouků. Od roku 1946 do měnové reformy pak dělníci zvládali, stále limitováni nedostatkem zdrojů, sestavit v průměru tisíc aut měsíčně. Napřesrok zamířily volkswageny také do ciziny.
Typ 1 alias Brouk se stal po celém světě tak populární jako žádný jiný automobil. Rekordmanem byl jak dobou výroby, tak i zhotoveným množstvím. Poslední sjel z montážní linky v Mexiku až v červenci 2003 a nesl pořadové číslo 21 529 464.
Komentáře ke článku